1000 km van Palanga: Nabeschouwing Vanbellingen-Sluys
“Hopelijk keert het tij, want dit is voor een sportman weinig motiverend”, aldus Steve Vanbellingen. De wedstrijd in Litouwen ging overigens naar een lokaal team in een andere BMW.
Het is een traditie die ondertussen al meerdere jaren oud is: de deelname van een team uit de Lage Landen aan de belangrijkste uithoudingsrace in het voormalige Oostblok. Zoals de gewoonte het dan ook wil reisde Steve Vanbellingen, vergezeld van Ward Sluys naar de bijzondere omloop in de badstad af, om er weer te pogen de zege binnen te halen, zoals dat ook in het verleden al lukte. Tijdens de strijd om de pole, in een rechtstreeks gevecht tussen de snelste 10 wagens, dienden de Belgen enkel de prototypes en één Porsche voor te laten. De uitgangspositie, met een zuinigere wagen, was dus meer dan gunstig.
Ward Sluys: “We gingen meteen mee met de top 5, terwijl we na goed drie uur al op een virtueel podium stonden. Het ging allemaal zeer goed en bij het afklokken van het vijfde wedstrijduur, hadden we de leiding in handen. De wagen was goed, het team deed uitstekend werk in de pitlane en de vooruitzichten waren prima.”
De Mojo Lounge Racing by JR Motorsport BMW M4 Silhouette leek op weg naar een zege, een verdiende zege, tot het echter misliep.
Steve Vanbellingen: “We lagen inderdaad op kop en hebben dan remproblemen gekregen, waardoor bij de pitstop het wiel er niet af wilde. Met alle gevolgen vandien: we verloren 40 minuten en nu vielen helemaal in het klassement terug, waarna de voluit gingen tot de finish, maar meer dan een 21ste plek zat er niet meer in. Ik hoop echt dat er aan die pechreeks eens een einde komt…”
Vanbellingen-Sluys Press
Tweet