van der Horst

24H Le Mans: Marc Goossens: "Mikken op betrouwbaarheid"

Marc Gooossens
Marc Gooossens
Waar de meeste teams en piloten al enkele dagen in Le Mans zijn voor de testdag liep het voor de piloten van de Murphy Prototypes Oreca wel even anders. Marc Goossens arriveerde samen met teamgenoten Jeroen Bleekemolen en Ben Keating pas vanmorgen in Le Mans nadat ze gisteren nog een IMSA-wedstrijd in de VS afwerkten. In de ochtend nog snel een briefing, speciaal ingericht voor het trio, en ze konden aan de slag.
Murphy Prototypes Oreca 03R
Murphy Prototypes Oreca 03R
"Het was zelfs nog niet eens zo hectisch om hier te geraken" aldus Marc Goossens. "Mijn teamgenoten hadden alles zeer goed geregeld, ik moest alleen zorgen dat ik op tijd mee het privévliegtuig opstapte. Even hebben we getwijfeld om te komen omdat er vanuit de VS stemmen waren dat er in Le Mans niet zou kunnen geland worden vanwege het slechte weer. We hebben dan toch maar de gok genomen en we zijn hier veilig aangekomen. Mochten we hier alsnog niet kunnen landen hebben hadden we nu in Bordeaux gezeten!"

Andy Jaenen (r.)
Andy Jaenen (r.)
"Ik heb natuurlijk niet kunnen slapen zoals thuis in mijn bed maar heb toch enkele uren kunnen rusten. Tijdens de namiddagsessie nam ik het stuur, vanmorgen waren Ben en Jeroen met een verkeerd bandentype onderweg en kregen ze geen vertrouwen in de auto. Ik heb dan gekozen voor een ander type en het ging al veel beter. Het probleem dat we momenteel echter moeten oplossen is de zitpositie, omdat Ben toch een stuk kleiner is dan ik. Na de test in Paul Ricard had ik de pedalen naar voor laten zetten voor Barcelona, maar daar konden mijn teamgenoten niet mee weg. Dus tijdens mijn stint van daarnet kwam ik weer in de problemen met mijn voet en knie. Dit is nu de eerste keer dat we daar echt kunnen aan werken omdat we alle drie rijden."

Marc Goossens & Laurens Vanthoor
Marc Goossens & Laurens Vanthoor
"Onze Oreca is wat verouderd als je de andere wagens in het LMP2-veld bekijkt, maar het platform is denk ik wel goed. We zullen dus wat moeten inboeten qua competitiviteit maar het Murphy-team kent de wagen door en door. Le Mans moet altijd nog gereden worden, je hebt ook de juiste strategie nodig en dat in combinatie met de samenwerking met Bill Riley en het homogene team dat we hebben met Jeroen, Ben en ikzelf maakt dat we mijns inziens ver kunnen komen. Van bij het begin was duidelijk dat wij moeten mikken op betrouwbaarheid."

Foto's: Georges De Coster



  • Prospeed Competition

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons