van der Horst

24H Le Mans: Toyota krijgt opnieuw een extra ronde per stint

Toyota TS050 Hybrid
Toyota TS050 Hybrid
De Toyota TS050 Hybrid zal in Le Mans wederom het voordeel genieten van een langere stintlengte. De laatste update van de Equivalence of Technology (EoT) voor LMP1-wagens bevestigt namelijk dat de Japanse fabriekswagens net als vorig jaar in staat moeten zijn om 11 ronden af te werken met een volle tank, terwijl de privé-teams SMP Racing, Rebellion, DragonSpeed en ByKolles na 10 ronden de pits moeten komen opzoeken. Toyota had voor de WEC race te Fuji vrijwillig afstand gedaan van dit voordeel gezien het grote verschil met de concurrentie, maar onder voorwaarde dat dit niet het geval zou zijn voor de seizoensfinale.
SMP Racing - BR1
SMP Racing - BR1
Verder voorziet de EoT ook in een groter debiet bij het tanken, waardoor de pitstops bij Toyota ook een fractie korter zullen zijn dan bij de onafhankelijke teams. In vergelijking met de vorige editie staat de TS050 Hybrid wel 10kg zwaarder. Net als in Spa is het brandstofverbruik per ronde dan weer ongelimiteerd voor de non-hybrids.

Foto's: Geert Franquet



Dit artikel werd gepubliceerd door Vincent Wouters in 24 Heures du Mans op donderdag 6 juni 2019 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting 24 Heures du Mans.
  • Prospeed Competition

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons