van der Horst

24H Daytona: GT’s vooraan in vrije trainingen

Chip Ganassi Racing - Ford GT
Chip Ganassi Racing - Ford GT
De aanhoudende regen tijdens de twee vrije trainingen op vrijdag heeft de LM P2’s en DP’s serieus parten gespeeld. De Continental banden waarmee deze uitgerust zijn tonen zich op de natte piste heel wat minder efficiënt dan de Michelin rubbers waarmee de GT’s uitgerust zijn. In de eerste vrije sessie kon Ozz Negri de Michael Shank Racing Ligier JS P2 nog bovenaan de tabellen zetten voor acht GT bolides, maar in de tweede sessie gingen de vijf eerste plaatsen naar wagens uit de GTLM klasse.
Risi Competizione Ferrari 488 GTLM
Risi Competizione Ferrari 488 GTLM
Op een vochtige piste klokte Ozz Negri Jr in de morgen een tijd van 1:54.804 en zette daarmee de snelste tijd neer. De Michael Shank Racing Ligier JS P2 die Negri deelt met John Pew, AJ Allmendinger en Olivier Pla was 0.271 seconde sneller dan de Risi Competizione Ferrari 488 bestuurd door Toni Vilander. De derde tijd was voor de Porsche 911 RSR van Fred Makowiecki voor de SMP Ferrari 488 en de eerste Team RLL BMW M6, de #25. Na de twee Corvette’s, de tweede Porsche RSR en de Ford GT #66 volgde met de SMP Racing BR01 pas de tweede LM P2 op de tiende plaats.      

Na de middag hield de regen aan waardoor de GT’s de ingekorte tweede vrije sessie domineerden. De snelste tijd was voor Sébastien Bourdais met de Ford GT #66 in 1:56.024. De Risi Competizione Ferrari 488 was opnieuw goed voor de tweede tijd nu met Giancarlo Fisichella aan het stuur. De SMP Ferrari 488 van James Calado klokte af als derde op 0.468 seconde van de Ford. De twee Corvette’s maakten de top vijf vol met #4 van Gavin voor de #3 van Magnussen. De snelste LM P2 was de BR01 ditmaal bestuurd door Mikhail Aleshin.

Foto's: Ford & Risi Competizione



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in IMSA WeatherTech SportsCar Championship op donderdag 28 januari 2016 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Rolex 24 at Daytona.
  • Dreamdrive

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons