van der Horst

24H Zolder: Na 6H: Geen maat op proto’s

Avelon Formula - Wolf GB08
Avelon Formula - Wolf GB08
Er staat voorlopig geen maat op de prototypes in de 37e editie van de 24 Hours of Zolder. Na zes uren wedstrijd voeren Ivan Bellarosa & Co het veld aan met de Wolf GB08 uit de stal van Avelon Formula, met een vijftigtal seconden voorsprong op de Wolf #42 van Bas Koeten Racing. Een eerste tussenkomst van de safety car rond de klok van negen zorgde ervoor dat alle leiders de pits kwamen opzoeken, wat het veld ook weer even op orde bracht qua strategieën.
De Wolf #42 van Joey Van Splunteren, Simon Knap, Kris Cools, Rik Breukers mag op snelheid misschien wel wat tekort komen ten opzichte van de Italiaanse concurrente, de Nederlandse equipe maakte tot dusver nog maar 3 stops en kon mede daardoor enige tijd aan de leiding rijden. De Deldiche Racing Norma M20FC mocht ook even het veld aanvoeren na een sterke stint van Tim Joosen, maar het team kampte met loshangend bodywork na een eerdere lekke band en moest tijdens de neutralisatie een dubbele stop maken toen bleek dat de tankzone volzet was. De witte proto ligt momenteel in derde stelling op 2 ronden achterstand.

Belgium Racing kan tot dusver geen vuist maken tegen de prototypes en ligt met beide wagens op de loer in vierde en vijfde stelling. De #99 van Goossens/Derdaele/Hoevenaars/Heyer kijkt al aan tegen een achterstand van 5 ronden, terwijl de #1 volgt op meer dan 12 ronden. Opmerkelijk is de zesde plek van de Praga R1 van Blueberry Racing.

De top drie in toerisme wordt volledig ingenomen door de BMW M235i Racing Cup, wat overeenstemt met 7 tot en met 9 in het algemene klassement! De klasse wordt momenteel al enige tijd aangevoerd door de #241 van Stéphane Kox, Peter Kox, Jos Menten, Dennis Retera en Maciej Dreszer.

--- STAND NA 6H (PDF) ---

Foto: Martijn Wouters
 



Dit artikel werd gepubliceerd door Vincent Wouters in Belcar Endurance op zaterdag 29 augustus 2015 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting 24 Hours of Zolder.
  • Dreamdrive

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons