van der Horst

24H Zolder: Belgium Racing opnieuw goed bewapend aan de start

Belgium Racing - 24H Zolder 2015
Belgium Racing - 24H Zolder 2015
Nadat Belgium Racing een hattrick scoorde door driemaal op rij de 24 Hours of Zolder op zijn palmares te schrijven, tekent het Limburgs team opnieuw paraat met twee zeer potente Porsches 991 Cup. Belgium Racing kon niet wegblijven als titelverdediger. Iedereen verwacht uiteraard opnieuw een strijd voor de zege. En ondanks het feit dat ze hun loodzware thuisrace driemaal op rij wisten te winnen, wil team owner Patric Derdaele niet horen dat zijn team favoriet is voor een vierde zege op rij.
Belgium Racing - 24H Zolder 2015
Belgium Racing - 24H Zolder 2015
Patric Derdaele doet ditmaal voor het eerst beroep op twee kwintetten. Op de wagen met nummer 99 zit zoals steeds Dylan Derdaele en Kenneth Heyer die samen de drie overwinningen boekten. Zij worden net als vorig jaar vergezeld door Marc Goossens en Peter Hoevenaars. En de vijfde man wordt Yannick Hoogaars die ook de Porsche GT3 Cup Challenge Benelux afwerkt met Dylan. De tweede identieke bolide krijgt het nummer 2 op de flanken. Nummer 2 omdat Frank en Hans Thiers alleen via deze nummer punten kunnen scoren in het Belcar kampioenschap waarin ze hun tweede plaats moeten verdedigen in Belcar 1 voor GT wagens. Het duo staat ook derde algemeen in het Belcar Endurance Championship. Ze krijgen dit jaar versterking van Danny De Laet die jaarlijks paraat tekent bij Belgium Racing, Christoff Corten die ook geen onbekende is voor Belgium Racing en ex BMW Trophy kampioen Pedro Bonnet die reeds tweemaal de Klasse won tijdens de 24 Hours of Zolder en nu een trapje hogerop wil.  

Belgium Racing - 24H Zolder 2015
Belgium Racing - 24H Zolder 2015
“We behoren tot de kanshebbers, maar alleen als de proto’s het laten afweten of tijd verliezen. We starten terug als underdog”, weet de Limburgse zakenman. “De Porsches zijn waanzinnig betrouwbaar en kunnen tegen een stootje. Maar we zijn en blijven minder snel dan de proto’s en moeten sneller richting de tankzone. Door hun kleinere tankinhoud en de opgelegde normtijd komen we met de Porsche iets dichterbij, maar wij kunnen die normtijd onmogelijk benaderen tijdens een race over 24 uren en we zullen toch nog steeds een klein half uur vroeger richting de tankzone moeten. Ze blijven dus in het voordeel, maar ik hoop op een mooie strijd. Ik ben superblij dat ik terug Marc Goossens en Peter Hoevenaars in mijn rangen kan sluiten. Ook andere Porsches beschikken over sterke bezettingen, waardoor we ook uit die hoek wat weerwerk mogen verwachten. Niemand hoopt tijdens een dergelijk weekend op regen met de vele genodigden, maar op de piste zou het wel in ons voordeel zijn”.

Nadat Belgium Racing de Belcar verliet na de eerste wedstrijd van het seizoen, was het toch even bezinnen voor de drievoudige winnaar of hij terug aan de aftrap zou komen van de Zolderse klassieker.

Belgium Racing - Porsche 991 Cup
Belgium Racing - Porsche 991 Cup
“Het is voor ons een thuismatch die we als underdog driemaal op rij wonnen. We kunnen gewoon niet wegblijven voor onze sponsors en supporters. Met AD Sport en First Motorsport zijn er reeds twee goeie Limburgse teams van het toneel verdwenen. We nemen nu opnieuw de handschoen op tegen ondermeer PK Carsport die ook in Limburg is gevestigd”.



Belgium Racing - Porsche 991 Cup
Belgium Racing - Porsche 991 Cup
“Het wordt opnieuw een bijzonder drukke bedoening met maar liefst 700 genodigden in onze VIP tent. Om alles in goede banen te leiden kan ik opnieuw rekenen op een 60-tal vrijwilligers die zich een gans weekend en ook daarvoor en daarna belangeloos inzetten voor het welslagen van het evenement, zowel op als naast de piste. Ik ben die mensen bijzonder dankbaar, want zonder hen zou het niet lukken om op dit niveau aan autosport te doen,” besluit de Limburgse aannemer.

Belgium Racing press



Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in Belcar Endurance op woensdag 17 augustus 2016 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting 24 Hours of Zolder.
  • Hamofa Performance

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons