500 miles of Indianapolis: Pole voor Ed Carpenter
Rookie Carlos Munoz die al gans de week verraste was tweede snelste en blijft daarmee zijn meer ervaen teamgenoten bij Andretti Autosport, Marco Andretti en E.J. Viso, voor. Naast Viso kwamen twee Penske rijders terecht op de tweede startlijn, A.J. Allmendinger en Will Power klokten de vijfde en zesde tijd. De derde en laatste lijn die al vastligt voor de race zal bemand worden door Hunter-Reay (Andretti Autosport), Castroneves (Team Penske) en James Hinchcliffe (Andretti Autosport). Het voordeel is duidelijk voor de Chevy motoren die de eerste tien plaatsen innemen, de eerste Honda motor komt op de elfde plaats met de Herta wagen van Tagliani.
Voor de plaatsen 10 tot 24 tellen de tijden die eerder op Pole Day gereden werden terwijl de Bump Day zal beslissen over plaatsen 25 tot 33. Vermits er 34 wagens ingeschreven zijn valt er dus een deelnemer af voor de wedstrijd.
Eerste 24 startplaatsen voor de 500 miles of Indianapolis:
01. Ed Carpenter (Carpenter/Chevy) - 228.762 mph
02. Carlos Munoz (Andretti/Chevy) - 228.342
03. Marco Andretti (Andretti/Chevy) - 228.261
04. EJ Viso (Andretti/Chevy) - 228.150
05. AJ Allmendinger (Penske/Chevy) - 228.099
06. Will Power (Penske/Chevy) - 228.087
07. Ryan Hunter-Reay (Andretti/Chevy) - 227.904
08. Helio Castroneves (Penske/Chevy) - 227.762
09. James Hinchcliffe (Andretti/Chevy) - 227.070
10. JR Hildebrand (Panther/Chevy) - 227.441
11. Alex Tagliani (Herta/Honda) - 227.386
12. Tony Kanaan (KV/Chevy) - 226.949
13. Oriol Servia (Panther DRR/Chevy) - 226.814
14. Justin Wilson (Coyne/Honda) - 226.370
15. Sebastien Bourdais (Dragon/Chevy) - 226.196
16. Scott Dixon (Ganassi/Honda) - 226.158
17. Dario Franchitti (Ganassi/Honda) - 226.069
18. Takuma Sato (Foyt/Honda ) - 225.892
19. Charlie Kimball (Ganassi/Honda) - 225.880
20. James Jakes (Rahal/Honda) - 225.809
21. Simon Pagenaud (Schmidt/Honda) - 225.674
22. Townsend Bell (Panther/Chevy) - 225.643
23. Ryan Briscoe (Ganassi/Honda) - 225.265
24. Simona de Silvestro (KV/Chevy) - 225.226
Tweet