ACO wil volgend seizoen debuut Mission H24
De nieuwe wagen, die overigens pas twee weken geleden klaar was, gebruikt nog steeds een ADESS LMP3-chassis als basis, maar verloor liefst 150 kg ten opzichte van de eerste versie. Er werd een nieuwe krachtbron ingestoken, maar ook de versnellingsbak en batterij zijn nieuw. Het aantal elektrische motoren werd gehalveerd van vier naar twee (op de achteras), al zou dat geen vermogensverlies mogen opleveren. Vanaf nu is het testen geblazen met als doel volgend seizoen eindelijk aan de start te verschijnen in de Le Mans Cup, waarbij de prestaties deze van een GT3 moeten benaderen. Het plan is om in de 24 Uur van Le Mans een aparte categorie op te richten voor waterstofwagens. Onder andere Audi bevestigde in het verleden al een waterstof-proto te kunnen ontwikkelen en ook Toyota en BMW hebben reeds stappen gezet met waterstof als energiedrager. Vandaag nog publiceerde BMW een innovatiebijdrage met Podcast over waterstof.
Foto's: ACO - GreenGT
Tweet