van der Horst

Terlaemen's Cup: Voorbeschouwing van de organisatoren

Belgian Racing Automobile Vintage Organisation
Belgian Racing Automobile Vintage Organisation
Het is niet langer een geheim dat de nationale competities hun aftrap kennen op 15 maart op Circuit Zolder tijdens de Terlaemen’s Cup. BGDC, BRCC, Prototypes… en historische racewagen doen het dan op de Limburgse piste. De BRAVO (Belgian Racing Automobile Vintage Organisation) was tot dusver organisator, maar de gegevens veranderen deels in 2015. Er komt immers een samenwerking met de mensen van de BGDC…
  • Prospeed Competition
De BGDC neemt als club de organisatie in handen van de openingsmeeting in Zolder”, vertelt Patrick Van Billoen. “We hebben heel wat overlegd met de BRAVO, die een moeilijk seizoen achter de rug hebben en wij beslisten om de eerste race van het seizoen te organiseren. De oudere wagens waren verdeeld in de categorieën Historic en Youngtimers de laatste seizoenen, maar dat zal niet meer het geval zijn tijdens de BRAVO Club Challenge BGDC Sprint, waar iedereen samen zal rijden. Een onderverdeling in klassen– 5 in het totaal – blijft echter gelden.”
 
Voor de eerste afspraak van het seizoen zal er één kwalificatie van 20 minuten zijn, voor een sprintrace van dertig minuten op zondag om 12u20. “Op een week van de Terlaemen’s Cup, zijn er al een twintigtal wagens ingeschreven, maar er volgen er zeker nog”, aldus Patrick Van Billoen. “De Nederlandstalige rijders zijn in de meerderheid, zoals dat het geval was tijdens de races van de BRAVO, en wij willen de Franstaligen aan boord krijgen! De uitdaging is eenvoudig: wie wil het opnemen tegen de vast waarden van de Belgian Historic Cup en Belgian Youngtimers van de laatste jaren? Wie gaat dus de uitdaging van de BRAVO Club Challenge BGDC Sprint aan?”
 
Als we de deelnemerslijst al eens overlopen, dan zien we al heel wat kanshebbers. De meeste recente Porsche 911 Type 964 van Luc Moortgat en Eric Nulens, die van het bouwjaar 1990 zijn of de SC RS 1983 van Pierre-Yves Paque zijn stevige kanshebbers, net als de Ford Sierra RS Cosworth 1987 van meervoudig kampioen Jan Van Elderen, maar tegenstand zal er komen van Jan Schippers (Chevrolet Camaro 1967), Freddy Van Sprundel (Ford Escort RS2000 Mk1 1973), Bas Van Elderen (zoon van Jan, Ford Escort RS2000 Mk2), Gust Van Haelst (Mazda RX3 1973) of Geert Boels (Ford Escort RS2000 Mk1 1972). De BMW E30 van Herbert Blommaert, Patrick Zeeuws, Jimmy De Breucker en Johan Aerts, zullen bij het mooie weer zeker ook vooraan rijden. Bij regenweer kijken we ook uit naar de Mini Cooper S van Bernard Dierick, de Peugeot 205 GTI van Sofie Broekaert en de originele Alfa Romeo 33 van Erik Bessems die voor de verrassing kunnen zorgen. De rest van de namen volgt nog. Hoe dan ook de winnaar van de BRAVO Club Challenge BGDC Sprint zal voor een première zorgen! De eerste van een lange reeks? De toekomst zal het uitwijzen…

BGDC/BRAVO RACING press



Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in Belgian Historic Cup op donderdag 5 maart 2015 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Terlaemen's Cup.
  • Hamofa Performance

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons