Bellarosa (Wolf): "Onmogelijk LMP3 te bouwen zonder er zelf geld aan toe te steken"
Over de Wolf GB08S, het snellere broertje van de Wolf GB08, is de Italiaan eveneens somber. "Die wagen is seconden sneller dan de andere (de normale Wolf GB08 met een 2 liter motor nvdr.). Dankzij de 3 liter motor zijn we in staat om in Spa een 2:07 te draaien; sneller dan een LMP2 en dat met een wagen die slechts de helft kost. We zijn er evenwel niet zeker van dat we de wagen vaak in actie zullen zien, want hij is met een kostprijs van 180.000 euro vrij duur voor de markt. Dit is ongeveer 50.000 euro duurder dan de Wolf GB08 met de 3 liter motor. De kaarten liggen moeilijk, het is wat afwachten wat de markt wil."
Wat het LMP2-project betreft, blijkt er nog steeds schot in de zaak te zitten, al lijkt het oorspronkelijke tijdskader niet meer haalbaar. Bellarosa verklaarde in Abu Dhabi dat momenteel de laatste hand wordt gelegd aan de plannen voor de wagen, maar dat er nog meer tijd en duidelijkheid omtrent het nieuwe LMP2 reglement voor 2017 nodig zijn. De wagen zou de eerste coupé van de Italiaanse constructeur zijn. Mogelijks is Wolf volgend seizoen al aan het werk te zien in de ELMS met een bestaande LMP2-bolide om alvast de nodige ervaring op te doen.
Over de Wolf GB08 hebben de troepen van Avelon Formula evenwel niets dan lof. "We blijven geloven in deze wagen en blijven hem ook gestaag verder ontwikkelen. Sinds 2010 verkochten we al 50 wagens. Momenteel gebruiken we hier in Abu Dhabi de upgrade voor 2015, grosso modo dezelfde wagen als bij de 24 Hours of Zolder. In de laatste upgrade namen we onder meer de achtervleugel onder handen en kreeg de GB08 achteraan ook een nieuwe crashbox. Daarnaast is ook de electronica in de cockpit vernieuwd en hebben we de nieuwe voorvleugel. Het ziet er evenwel goed uit, want onder meer Anthony Kumpen en Bert Longin toonden reeds interesse om met deze wagen deel te nemen aan de 24 Hours of Zolder 2015", aldus een glimlachende Ivan Bellarosa.
Foto's: Martijn Wouters
Tweet