van der Horst

Brits GT in 2017 opnieuw naar Spa-Francorchamps

British GT Spa 2016
British GT Spa 2016
Als een van de eerste nationale kampioenschappen heeft het British GT zijn kalender voor 2017 bekend gemaakt. Er worden negen races voorzien verdeeld over zeven manches en eenmaal wordt er het buitenland aangedaan. Net als de vorige jaren gaat de enige buiten de Britse eilanden richting Spa-Francorchamps waar er wordt gereden in het voorprogramma van de 25 Hours VW Fun Cup.
Pitlane British GT Spa 2016
Pitlane British GT Spa 2016
Het seizoen opent begin april op het circuit van Oulton Park met 2 races over één uur waarna het richting Rockingham gaat voor een eerste endurance race over twee uren. Daarna volgt Snetterton waar er voor de tweede en laatste maal over tweemaal een uur geracet wordt. De vierde manche vindt plaats op Silverstone waar een wedstrijd over drie uren verreden wordt. Begin juli volgt de manche te Spa-Francorchamps, waar er op zaterdagmorgen voor de aanvang van 25 uren Fun Cup race over twee uren gestreden wordt. Het seizoen vervolgt met nog twee wedstrijden over twee uren eerst een op het circuit van Brands Hatch waarna eind september op Donington Park de finale race betwist wordt.

De datum voor alle manches werd zo bepaald dat er nooit een overlap is met de wedstrijden voor de Blancpain GT serie en de Blancpain GT-Asian Cup. In tegenstelling tot dit jaar maken de manches te Silverstone en Spa geen deel meer uit van de GT4 European Series. Het BRDC British Formula 3 Championship deelt wel zijn kalender met die van het British GT.

 Kalender British GT 2017:

R1/2, Oulton Park, April 15 & 17, 2x 1u races
R3, Rockingham, April 29/30, 1x 2u race
R4/5, Snetterton, Mei 27/28, 2x 1u race
R6, Silverstone 500, Juni 10/11, 1x 3u race
R7, Spa-Francorchamps, Juli 7/8, 1x 2u race
R8, Brands Hatch, Augustus 5/6, 1x 2u race
R9, Donington Park, September 23/24, 1x 2u race

Foto's: Niels Vaeck
 



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in British GT Championship op woensdag 7 september 2016.
  • Prospeed Competition

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons