Dijon: Voorbeschouwing organisatoren
In Dijon-Prenois maakt een… vierde Peugeot RCZ immers zijn opwachting in het kampioenschap. Na de #1 van de broers Semoulin, de #188 van het trio Heinen-Paisse-Kevers en de #32 van de familie Buffet, verschijnt nu ook de #7 van de Fransman Stéphane Cristinelli en de Belg Michel Duquesnoy aan de aftrap in de Klasse C van de Division 1. En dat wordt niet de enige primeur in de 2 liter-klasse, aangezien Pierre Stassen en Olivier Meurens hun deelname bevestigd hebben aan het stuur van een nieuwe Renault Clio III met startnummer #33. Na hun crash met de Clio II #78 in de Trophée des Fagnes, maken Olivier Debroux, Michaël Herr en Benjamin Renaud hun terugkeer aan het stuur van de Clio #29, die ter beschikking wordt gesteld door Vincent Despriet! De filosofie van de BGDC in al haar schoonheid.
De andere hoofdrolspelers in het eerste deel van het klassement van de Division 1 worden de Clio #10 (Divoy-Asnong), #28 (Charlier-Dupont-Siegenthaler), #37 (Deger-Van Colen), #59 (Car-De Robiano), #62 (Braekevelt-Braun), #85 (Hoogwerf-Hoogwerf), #108 (Bourdouch-Brugmans), #110 (Frère-Hayot), #162 (Marmasse-Snel) en #503 (Jeukenne-Vannetelbosch-Schmetz). Om de Fransen weerwerk te bieden, kijken we vooral naar de prestaties van de Honda Civic #6 (Van Billoen-De Laet), #15 (Lacroix) en #47 (Franken-Franken-Deridder), de Honda S2000 #302 (Vanderheijden-Dubois) en de onvermijdelijke Vauxhall Astra Coupé #777 (Katsers-Ménage).
Van de afwezigheid van de BMW 325i van de Clubsport Trophy lijkt vooral de Nissan 200 SX-R #200 (Lannaux-Huybrechts-Niclot) te kunnen profiteren in de Klasse E (2,5 liter), maar het wordt uitkijken voor de BMW E36 #077 (Clermont-Grysouille-Spigeleer) en E90 #90 (Boeykens-Wastiels). De Honda Civic #48 (Thiroux-Gillion) wacht dan weer op tegenstanders in de Klasse C (1,6 liter).
De broers Rasse moeten Dijon jammer genoeg aan zich laten voorbijgaan, maar de andere titanen van de Division 3 zijn klaar voor de strijd, met op het programma het vervolg van het duel tussen de BMW M3 E46 #17 (Huygens-Vandenabeele) en #163 (Longin Jr.-Piessens), met de gelijkaardige bolide van Koen De Wit (#64) als scherprechter. In het kielzog van die wagens verwachten we de M3 E36 #141 (Pirot-Pirot) en de M3 Compact #444 (Smets-Verbeke).
In BRCC Club gaat het tussen enkele heel uiteenlopende wagens, zoals de VW Golf V TDI #76 (Heirman-Gomez-Fontan), de BMW 120d #125 (Crabbe-De Vocht) en de BMW Z3M Coupé #888 (De Landsheere-Vandekerckhove), terwijl de Renault 21 Turbo #121 (Danneels-Danneels-Gilot) onzeker is door problemen met de versnellingsbak.
De kwalificaties in de Bourgogne vinden plaats op vrijdag 1 mei klokslag 10.30u, en de eerste van twee wedstrijden, over 120 minuten, wordt gestart om 17.00u. Op zaterdagochtend worden de 120 resterende minuten afgewerkt, met een start die om 10.00u wordt gegeven. De definitieve uitslag wordt opgemaakt op basis van de gecombineerde uitslag van beide manches.
BGDC Press
Tweet