FIA GT Series: Voorbeschouwing van de organisatoren
We zagen de wagen vorig jaar al eenmalig tijdens een wedstrijd van het BRCC in Francorchamps, maar dit seizoen is de Aston Martin Vantage van GPR heel het seizoen op onze omlopen te zien. De enige recente GT3 die in actie komt, is voor het trio Tim Verbergt, ex-kampioen overigens, de jonge Damien Dupont en allrounder Bert Redant. Het leidt geen twijfel dat we de 100-jarige Britse sportwagen vooraan mogen verwachten in de strijd om de pole-positie zaterdag vanaf 16u50. Opgepast tijdens de race zal de Aston wel tweemaal moeten stoppen, goed voor een minimale stoptijd van 5 minuten en 10 seconden.
Dat is één minuut en 25 seconden meer dan enkele andere kandidaten op de zege. Zoals de Audi R8 LMS GT3 2010 van PK Carsport, waar we het duo Anthony Kumpen en Bert Longin naast Maarten Makelberge zien, de Porsche GT3 RS van ProSpeed Competition met Fred Bouvy, Damien Coens en Didier Grandjean, de Ferrari 430 Challenge van Curbstone FMA Racing (voor het trio Vleugels-Stoffel-Van Glabeke), de GT3 Aston Martin DBRS9 van GPR met Pierre Grivegnée en Michael Schmetz of de Viper GT3 van Brass Racing met Jeffrey Van Hooydonk en Jerry De Weerdt achter het stuur.
In de nieuwe categorie GT Cup zien we de Porsche van Belgium Racing met Dylan Derdaele, Chris Mattheus en de Duitser Kenneth Heyer die slechts 3 minuten en 15 seconden zal moeten stil staan, net als de Ferrari 458 Challenge Scuderia Monza van de sprintkampioenen 2012, Hans en Frank Thiers en de MExT Porsche van Koen Wauters (met Dirk Vanelslander).
De GT Challenger zoals de Porsche 997 Cup van Albert-Van Hove (twee kandidaten op de titel in de Belgian Junior), Renmans-Van Audenhove en Joey Van Splunteren of de 996 Skylimit van de drie snelle dames Charlotte Maes, Karen Vaes en de Duitse Sarah Ganser moeten slechts één stop van 2min30 afwerken.
De Volvo S60 Delahaye van Stéphane Lémeret zien we pas terug tijdens de meeting van de Spa Euro Race, maar de dikke Silhouetten GC10 V8 van Sarah Bovy en de Fransman Jérémy Reymond zullen ook tweemaal moeten stoppen, goed voor een tijdspanne van 3’45 in de pitlane.
De kleintjes zoals de SEAT en andere GT4 (Ginetta, Aston) moeten eenmaal halt houden of twee minuten.
Alle elementen zijn verzameld om zondag een spannende eerste race tegemoet te zien van het uithoudingskampioenschap! Afspraak dus zondag 21 april op de Limburgse omloop.
Kronos Events press
Tweet