van der Horst

Freddy Loix zet punt achter carrière

Freddy Loix - Skoda Fabia R5
Freddy Loix - Skoda Fabia R5
De regerende Belgische rallykampioen zal zijn titel niet verdedigen. Meer zelfs, Freddy Loix zet een punt achter zijn carrière en neemt een functie op binnen de Volkswagen Groep. Loix wil wel nog een jong talent helpen te lanceren.
Freddy Loix-Johan Gitsels - Skoda Fabia R5
Freddy Loix-Johan Gitsels - Skoda Fabia R5
Na 27 jaar vindt Freddy Loix het welletjes en acht hij de tijd rijp om op pensioen te gaan. Loix is een van de meest succesvolle rallypiloten in België. Zo haalde hij vier Belgische titels en wist maar liefst elf keer de Rally van Ieper te winnen. "Misschien rijd ik nog een paar rally's voor de fun, maar mijn carrière als professioneel rijder zit er op", aldus de Belgische kampioen.


Freddy Loix - Toyota Corolla WRC 1998
Freddy Loix - Toyota Corolla WRC 1998
"Grote kampioenen weten op het juiste moment te stoppen. En Freddy stopt duidelijk niet omdat hij niet langer competitief zou zijn", stelt Vincent Struye, Marketing en Communicatie Manager van Skoda België. "We hebben alle doelen bereikt die we ons hadden gesteld: een vierde opeenvolgende Belgische titel voor Freddy, een nieuwe zege in Ieper en de merkentitel voor Skoda in het nationale kampioenschap."


Freddy Loix - Ford Focus WRC
Freddy Loix - Ford Focus WRC
"Een van de redenen waarom ik stop, is omdat er zich een uitstekende professionele kans heeft aangeboden", legt Loix uit. "Eén van mijn langdurige sponsors heeft me voorgesteld om de marketing activiteiten van meerdere automobielconcessies van de Volkswagen-groep, dus ook Skoda, voor mijn rekening te nemen. Het is een uitdaging die ik wel zie zitten en ik voelde dat het tijd was voor iets anders. Loix kondigt meteen ook aan dat hij graag een jong talent wil begeleiden, het liefst onder de vlag van Skoda, maar officieel is er nog niets duidelijk.
 



Dit artikel werd gepubliceerd door Sandro Delaere in Belgian Rally Championship op maandag 14 november 2016.
  • St. Paul

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons