van der Horst

Glickenhaus onthult SCG003S en SCG003C (+ Foto's)

SCG003C
SCG003C
Afgelopen nacht kwam James Glickenhaus naar buiten met de eerste beelden van de afgewerkte SCG003, zowel van de straat- (Stradale) als competitieversie (Competizione). Hoewel hij het ontwikkelingsproces van de SCG003C maar al te graag deelde met media en fans wereldwijd, komt het afgewerkte straat legale product best apart over in vergelijking met wat we tot dusver te zien kregen onder een camouflage laagje. Het opzet was dan ook een bolide te ontwikkelen waarmee hij zelf naar het circuit kan rijden, om deze dan ter plaatse om te bouwen en ermee te gaan racen. Daarvoor dient er echter ook van motor gewisseld te worden.
  • Powercars
SCG003C
SCG003C
De geoptimaliseerde 3.5 twin-turbo V6 krachtbron afkomstig van Honda Performance Development (HPD) voldoet immers niet aan de normen om de openbare weg op te mogen, en zal dus vervangen moeten worden door en ander motorblok dat nog moet worden voorgesteld. Het chassis werd dan ook ontworpen om een motorwissel zo eenvoudig en efficiënt mogelijk te laten verlopen.

SCG003S
SCG003S
Zowel de Stradale als Competizione ogen alvast zeer fraai en beschikken over een eigen identiteit, waarbij het opzet om een kruising tussen een GT en Le Mans Prototype te bekomen alvast geslaagd is. Iets wat voornamelijk aan onze landgenoot Lowie Vermeersch valt toe te schrijven, die met zijn designbureau "Granstudio" instond voor het ontwerp. Vermeersch stond nog niet zo lang geleden aan het roer bij Pininfarina. De technische kant van het verhaal werd dan weer uitgewerkt door Paolo Catone, de geestelijke vader van de Peugeot 908 Hdi FAP LMP1.

SCG003C
SCG003C
Zoals eerder gemeld volgt over enkele maanden een deelname aan de 24 uren van de Nürburgring. De steenrijke Amerikaanse investeerder en voormalig Hollywood regisseur steekt bovendien niet onder stoelen of banken dat hij ook graag aan de start verschijnt van de etmaalraces in Daytona, Le Mans en Spa. Verdere details over de techniek en het raceprogramma worden volgende week bij de officiële voorstelling op het autosalon van Genève verwacht.



Foto's: SCG



Dit artikel werd gepubliceerd door Vincent Wouters in Circuit Internationaal op vrijdag 27 februari 2015.
  • Hamofa Performance

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons