Het proefproject van BMW rond waterstoftechnologie
De BMW i8 is dankzij zijn stroomlijn en speciale constructie uit carbonfiber erg duurzaam. Een sterke elektromotor van 231 pk drijft de achterwielen aan. Toch is deze variant in vergelijking met het productiemodel minder vermogend. De carrosserie is zo ingesteld dat het een zo laag mogelijke luchtweerstand heeft. Ook zijn er meerdere en grotere luchtopeningen in de neus aangebracht. Dit zijn allemaal veelbelovende aanpassingen.
Nieuwsgierig naar de verkoop? Er zijn nog geen plannen om de BMW i8 in productie te nemen. Wel zijn er andere plannen: in 2018 zal BMW deelnemen aan Le Mans, waarbij een racer zal meerijden met brandstofcel. Bovendien wil BMW in 2020 de eerste modellen met brandstofcel op de markt brengen. De vraag of waterstof écht duurzaam is, is nog maar de vraag. Het is namelijk een intensief proces waarbij fossiele brandstoffen gebruikt moeten worden. Waarschijnlijk moet er wel even worden gespaard voor de brandstofcel-modellen van BMW. Voor de First Edition was de prijs van de i8 namelijk 149.000 euro. Als het allemaal zo ver is kan je je auto verkopen bij wijkopenautos.be. Waar zien we u in rijden in 2020?
WKDA press - Foto's: BMW AG
Tweet