Maasmechelen: Geslaagde openingsmanche ondanks onderbezetting Supercars
Bij de Super1600 was het spannender. De reeksoverwinningen kwamen toe aan regerend kampioen Dennis Remans (Ford Fiesta) en Joël Strackx (Honda Civic). In de finale was het echter Van Den Branden die met zijn nagelnieuwe Citroën DS3 de beste schaatser was op het spekgladde tracé voor Remans en Strackx.
In de SuperNationals -2 liter stond er geen maat op Steve Volders die zijn Ford Fiesta Mk7 Touringcar liet debuteren, een wagen die hij bij Ingvar Gunnarsson in Zweden liet bouwen voor het Europees kampioenschap. Nick Neyens en Davy Van Ratingen vervolledigden het podium.
Luc Maris zette zijn nieuwe Volvo S40 tweemaal bovenaan de chronolijst bij de SuperNationals + 2000cc, maar het was Bert Bosman die het snelst uit de startblokken schoot tijdens de finale met zijn Volvo 242. Hij werd gevolgd door Luc Maris en Kristof Bex in hun Volvo’s C40. Maris maakte echter een stuurfout waardoor Tom Meeusen (Mitsubishi Lancer) en Johan Sleekx (BMW 130i) een plaats konden opschuiven. Uiteindelijk zegevierde Bosman voor Bex en Meeusen.
De eerste race van de Ladbrokes SRX Cup en dus ook de eerste rallycrosswedstrijd met copiloot was een succes met 10 ingeschreven wagens met letterlijk en figuurlijk schoon volk aan boord. Een meer dan geslaagde maidentrip voor deze merkencup en voor promotor Zelos. De finale werd betwist door de 6 beste en na een strijd van zes ronden, was het rallyrijder Guillaume De Ridder die de eerste overwinning binnenhaalde voor zijn team GDRX. Het team Autodis en het team Dealers SsangYong vervolledigden het podium.
Foto's: Johnny Loix - Zelos
Tweet