Machiels: “Terug bij het team waarmee we altijd succesvol zijn geweest”
“Vandaar dat ik in het spoor van Paul en Max Van Splunteren ben meegegaan naar Bentley en Lamborghini. Nu heb ik mijn maat Niek kunnen overtuigen om eens terug een seizoen mee te doen. Met Bertolini erbij denk ik dat we goed zitten.” Meervoudig FIA GT-kampioen Bertolini speelde een belangrijke rol bij de triomfen uit het verleden. “We hebben ongeveer dezelfde interesses en het is belangrijk dat het ook klikt naast de baan. Binnen de andere teams was het leeftijdsverschil vrij groot. Het is ook belangrijk dat je allemaal de waarheid vertelt tegenover elkaar en niets verzwijgt, hier zijn geen ego’s,” aldus Machiels.
“Ik was al een tijdje terug naar AF Corse aan het lonken en ik heb steeds een zwak gehad voor Ferrari.” Voor zijn GT3 hoofdstuk spendeerde de Belg al een aantal seizoenen in de Ferrari Challenge. “Ik denk dat het niveau in dit kampioenschap globaal gezien nog iets hoger ligt dit jaar. Zeker in de Pro Cup, maar misschien niet zozeer in Pro Am. In denk niet dat je dit nog een Europees kampioenschap kunt noemen, dit is een wereldkampioenschap GT3. Dat is het niveau, dat was de vorige jaren ook al en zeker bij de Pro’s.”
De Hasselaar keert dus terug AF Corse en Ferrari, maar ook daar treft hij een nieuwe wagen aan met de 488. De GT3-versie van de Italiaanse volbloed is een wereld van verschil ten opzichte van de 458 Italia en zou tevens ook de duurste GT3 op de markt zijn. “Vooral naar de Pro-Am-klasse toe moet men de kosten onder controle trachten te houden als SRO het succes wil blijven behouden. De budgetten zijn serieus gestegen in vergelijking met de 458 destijds,” merkt Machiels op. “Desondanks zijn er hier zoveel wagens, dat is toch een beetje contradictorisch. Als de organisatoren een bepaald niveau willen blijven behouden, dan moeten ze daar toch voor oppassen. De GT1’s zijn zo ten onder gegaan.”
Foto's: Vincent Wouters, Georges De Coster, Martijn Wouters
Tweet