van der Horst

Lamborghini Super Trofeo: Monza: Van der Horst Motorsport start met vier podia

Van der Horst Motorsport - Lamborghini Huracán LP 620-2
Van der Horst Motorsport - Lamborghini Huracán LP 620-2
In het kader van de seizoenstart van de Blancpain GT Series Endurance Cup werd afgelopen weekend in Monza ook het startschot gegeven van de Lamborghini Super Trofeo 2016. Een kampioenschap met twee races per weekend, verdeeld over Monza, Silverstone, Spa-Francorchamps, Nürburgring en Valencia. Een kampioenschap dat maar liefst 47 wagens op de been bracht en er zijn er nog enkele op komst.
Podium Lamborghini Cup Monza - Race1
Podium Lamborghini Cup Monza - Race1
Met Gerard Van der Horst en diens schoonbroer William van Deyzen kregen we in ieder geval twee gekende gezichten aan de start die ook in België en Nederland reeds meermaals hun neus aan het vester staken. Met het Nederlandse duo, dat trouwens ook vanaf de volgende wedstrijd het Belcar peloton zal komen versterken met een Porsche 991 Cup, hebben we in ieder geval twee piloten die het voorlopig uitstekend doen in hun Klasse binnen de supersnelle Lamborghini Super Trofeo.


Lamborghini Blancpain Super Trofeo G Van der Horst
Lamborghini Blancpain Super Trofeo G Van der Horst
Binnen dit zeer competitief kampioenschap zijn er met de Pro, Pro Am, Am en LC vier verschillende Klassen. De twee wagens van Van der Horst Motorsport komen uit in LC wat staat voor 'Lamborghini Cup'.  Binnen die Lamborghini Cup werden Gerard en William tweemaal tweede en derde. De zeges gingen naar de Chinees Fu en de Brit Richards terwijl Gerard Van der Horst het weekend afsloot als meest regelmatige rijder en dus als leider in de Lamborghini Cup richting de volgende races in Silverstone trekt.


Gerard van der Horst - Lamborghini Super Trofeo
Gerard van der Horst - Lamborghini Super Trofeo
Gerard Van der Horst: “Dit was onze eerste ervaring in een internationaal kampioenschap met 47 identieke wagens op de startgrid die sneller zijn dan een GT3. Gewoon een waanzinnige ervaring. We rijden in de Klasse LC of de Lamborghini Cup voor piloten die starten in de Trophy of voor de echte gentlemen drivers. We werden respectievelijk tweemaal tweede en tweemaal derde en zodoende mochten we tweemaal naar het podium. Fu won de eerste race, maar maakte een fout in de tweede wedstrijd. Deze werd gewonnen door Richards waardoor ik met tweemaal zilver de regelmatigste score boekte en aan de leiding sta in de tussenstand. Deze ga ik nu met hand en tand trachten te verdedigen in Silverstone waar er nog enkele wagens bijkomen in de Klasse”.

Voor het duo dat de kleuren van Van der Horst Motorsport verdedigt is het allemaal nieuw en ook de internationale ervaring ontbreekt binnen het nog jonge team.

William van Deyzen - Gerard Van der Horst
William van Deyzen - Gerard Van der Horst
“We gaan er het beste van maken en voelen ons geruggesteund door ons team en coach Nico Verdonck. Alleen de omloop van Spa ken ik zeer goed en voor de openingsrace in Monza hadden we ginds een testdag achter de rug. Voor de rest is allemaal nieuw voor ons, net als de wagen waarmee we echt nog een pak progressie kunnen boeken. Anderzijds rijden we echt voor de fun en nemen we geen onnodige risico’s in dit zeer competitief veld met tal van toprijders. Onze sportieve doelstelling is de titel in de LC Klasse. Dat is onze ambitie en voor de rest willen we zoveel mogelijk leren in ons eerste internationaal seizoen. Het zal echter niet makkelijk worden, want er zijn piloten binnen onze Klasse die reeds enkele jaren ervaring hebben in de Lamborghini Trofeo. En niet alleen de wagen moeten we nog verder leren kennen, maar ook de circuits van Silverstone, Nürburgring en Valencia hebben nog heel wat geheimen voor ons. Er is dus nog heel wat werk aan de winkel”, besluit een enthousiaste Gerard Van der Horst.   

Foto's: Arne Simons - RIP - Van der Horst Motorsport



Dit artikel werd gepubliceerd door DSP VOF in Circuit Internationaal op donderdag 28 april 2016 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Monza.
  • LTF

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons