Monza: Amaury Cordeel opnieuw in de punten
Na een neutralisatie van 5 ronden kregen de 15 overgebleven wagens groen licht. Liam Lawson (Carlin) had nu de leiding, voor Felipe Drugovich (MP Motorsport) en Marcus Armstrong (Hitech GP). Maar even later kwam de safety car alweer naar buiten wanneer Calan Williams (Trident) van de baan ging na een contact. Dit was het teken voor de resterende deelnemers om binnen te komen om van banden te wisselen. Het takelen van de wagen van Williams verliep zo moeizaam dat een code rood volgde. Eigenaardig genoeg besloot men bij MP Motorsport om beide rijders nogmaals te laten pitten voor soft banden, een strategie die uiteindelijk niet zou werken.
Richard Verschoor (Trident) en Marino Sato (Virtuosi) hadden nog niet gepit en kwamen zo vooraan te liggen bij de herstart, maar later op de race moesten ze alsnog de verplichte pitstop afwerken en vielen terug naar de posities negen en elf respectievelijk. Ondertussen zouden ook Vips en Lawson op elkaar rijden en zo hun kansen op een goede positie zien verdampen. Jehan Daruvala had alzo de leiding in handen gekregen en won voor Frederik Vesti (ART GP) en Ayumu Iwasa (DAMS). Maar later zou de Japanner uit de uitslag geschrapt worden wegens een te ver afgesleten bodemplaat op de wagen waardoor Enzo Fittipaldi (Charouz) naar de laatste podiumplaats promoveerde. Dennis Hauger (Prema) en David Beckmann (Van Amersfoort Racing) maakten de top vijf vol. Felipe Drugovich (MP Motorsport) werd zesde voor onze landgenoot Amaury Cordeel die nu na Zandvoort in Italië in de hoofdrace in de punten eindigde. Clément Novalak (MP Motorsport), Richard Verschoor (Trident) en Jüri Vips (Hitech GP) waren de overige rijders in de top tien.
Foto's: Georges De Coster
Tweet