van der Horst

Nissan test aangepaste GT-R LM Nismo LMP1 in Austin

Nissan GT-R LM Nismo LMP1
Nissan GT-R LM Nismo LMP1
Terwijl het merendeel van de FIA WEC-teams maandag en dinsdag een collectieve testsessie afwerkten op de Nürburgring, bleef ook Nissan niet stilzitten. Het in de Verenigde Staten gevestigde team kondigde eerder aan heel wat aanpassingen in petto te hebben voor de resterende vijf wedstrijden op de kalender, en testte een deel ervan deze week al uit op het Circuit of the Americas (COTA), Austin. Hary Tincknell en Olivier Pla, afgelopen weekend nog in actie op Spa, waren de rijders met dienst.
  • Prospeed Competition
Op het eerste zicht lijken de aanpassingen beperkt, met als voornaamste aandachtspunten de diveplanes die aan de voorkant extra downforce moeten genereren, en de gigantische luchthappers onder de koplampen die moeten voorkomen dat de remmen oververhit geraken, een probleem dat het team serieus parten speelde in Le Mans. Achteraan werd onder de vleugel een gurney (verticale flap) geïnstalleerd, terwijl de vleugel zelf ook veel agressiever staat afgesteld. 

Het LMP1-programma van de Japanse constructeur, dat zich tot dusver voornamelijk leek te focussen op de marketingkant van het verhaal, wordt momenteel intern onder de loep genomen. Het is dus afwachten in welke vorm het zal verder gaan en of er al dan niet koppen zullen rollen. 

Foto: Tincknell



Dit artikel werd gepubliceerd door Vincent Wouters in FIA World Endurance Championship op woensdag 29 juli 2015.
  • St. Paul

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons