RML Chevrolet Cruze krijgt update
Dat we tot dusver de lat in de loop van het seizoen niet hoger konden leggen had alles te maken met het feit dat onze klantenteams, in tegenstelling tot de fabrieksteams, slechts over een beperkt budget beschikken waardoor we geen testwagen hebben, noch het budget om de wagen door te ontwikkelen. Daar bovenop zijn er de beperkte testmogelijkheden buiten de raceweekends zodat de optimalisering van ons programma traag verloopt.
Maar in samenwerking met onze klanten hebben we er alles aan gedaan om hen waar voor hun geld te bieden. Als je met drie verschillende teams samenwerkt die alle dezelfde feedback brengen dan kan je ook wel heel gericht werken. Voortgaand op de feedback van rijders en ingenieurs hebben we de geometrie van de ophanging gewijzigd. Ook andere facetten zoals het aerodynamisch pakket werden herbekeken. Doordat Campos Racing één van zijn wagens na de meeting in Argentinië naar Europa terugvloog, hebben we samen met hen een ontwikkelingsprogramma op poten gezet en de nieuwe onderdelen in Barcelona kunnen uittesten. We zijn er behoorlijk zeker van een stap in de goede richting te hebben gezet, al zat ook de concurrentie inmiddels niet stil natuurlijk. Gezien de configuratie van de omloop verwacht ik wel meer tijdwinst in Shanghai dan in Beijing" aldus Mark Way.
Foto's: Hans van Onsem
Tweet