van der Horst

RML Chevrolets met extra ballast naar Macau

Hugo Valente - RML Chevrolet Campos Racing
Hugo Valente - RML Chevrolet Campos Racing
Het gaat de RML Chevrolets Cruze sinds hun update voor de wind in het WTCC en dit vertaalt zich thans in een hoger minimumgewicht voor de finale in Macau. De Chevy's krijgen vergeleken bij de vorige meeting in Suzuka 10 kg meer ballast mee aan boord en komen nu uit op een minimumgewicht van 1.140kg. Voortgaand op de rondetijden genoteerd in Beijing, Shanghai en Suzuka blijft de Citroën C-Elysée weliswaar het referentiemodel en de Franse wagens blijven dan ook op +60 kg genoteerd staan. Geen aanpassingen daarentegen voor de Honda's Civic die andermaal 30 kg ballast meezeulen en de Lada's Granta die reeds het hele seizoen op het minimumgewicht van 1.100 kg staan.
  • Powercars

Compensatiegewicht voor  Macau:

+ 60 kg : Citroën C-Elysée
+ 40 kg : Chevrolet RML Cruze
+ 30 kg : Honda Civic 
± 0 kg : LADA Granta


Foto: Hans van Onsem




Dit artikel werd gepubliceerd door Hans van Onsem in FIA World Touring Car Championship op dinsdag 4 november 2014 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Macau Grand Prix.
  • St. Paul

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons