van der Horst

Spa: Eerste startrij voor Haegeli by T2 Racing

Haegeli by T2 Racing - Duqueine M30-D08 Nissan
Haegeli by T2 Racing - Duqueine M30-D08 Nissan
De kwalificaties van de Michelin Le Mans Cup in Spa werden vooral getekend door rode vlaggen. Zo kregen we er eentje tijdens deze van de GT3's en nog eens twee bij de LMP3's. Bij deze laatsten kregen we een pole voor de Nielsen Racing Ligier van Anthony Wells en Josh Skelton, maar belangrijker nog was de tweede plaats voor Pieder Decurtins en Brent Verheyen in de Haegeli by T2 Racing Duqueine.
  • Powercars
Nielsen Racing - Ligier JS P320 Nissan
Nielsen Racing - Ligier JS P320 Nissan
De start van de kwalificaties van de LMP3 begon al direct met een rode vlag nadat twee wagens rond gingen in Les Combes. Ook later in de sessie werd deze even stilgelegd nadat een wagen van Inter Europol Competition in het grind vloog aan de dubbele linkse. Hiermee bleef er nog maar net genoeg tijd over voor drie ronden en het waren vooral Wells en Decurtins die het beste ervan maakten. Hiermee mag de knalgele Duqueine voor het eerst dit seizoen op de eerste startrij plaatsnemen, in wat toch wel een halve thuisrace is voor het team. De derde en vierde plaats gingen naar de Ligiers van COOL Racing en M Racing.

Iron Lynx - Lamborghini Huracan GT3 EVO2
Iron Lynx - Lamborghini Huracan GT3 EVO2
Bij de GT3's was het dan weer de Iron Lynx Lamborghini van Hiroshi Hamaguchi en Vincent Abril die de snelste tijd realiseerde. De Japanner bleef bijna een volle seconde voor op de Porsche van Team Parker Racing. Ook de tweede startrij keek aan tegen een groot gat, met maar liefst twee seconden achterstand op de groene Lamborghini. De tweede rij ging naar de Honda van GMB Motorsport en de Lamborghini van Leipert Motorsport. Nu is het afwachten tot de race van start gaat om 16:05 uur.

Foto's: Thomas Smets



Dit artikel werd gepubliceerd door Thomas Smets in GT3 Le Mans Cup op zaterdag 23 september 2023 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting 4H Spa.
  • LTF

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons