van der Horst

Spa GT Open: Matthieu Vaxivière in de gietende regen

Dillmann - Vaxivière - Celis Jr.
Dillmann - Vaxivière - Celis Jr.
Matthieu Vaxivière (SMP Racing) heeft een chaotisch verlopen tweede race voor de Formula V8 3.5 op het circuit van Spa gewonnen. De regen viel zondagnamiddag met bakken uit de hemel wat ertoe leidde dat er meerdere ronden achter de safety car werden afgelegd. Met zijn zege werd Vaxivière de zesde winnaar in zes races, het podium werd vervolledigd door de beide AVF rijders Tom Dillmann en Alfonso Celis Jr.
Louis Delétraz - Fortec Motorsports
Louis Delétraz - Fortec Motorsports
Wegens de hevige reden werd besloten om de start achter de safety car te geven, die deed er niet minder dan vier ronden over alvorens het veld los te laten op de natte omloop. Louis Delétraz (Fortec Motorsports) was blijven steken op de startgrid en had dan al de pits opgezocht. Bij de start nam Dillmann de kop voor Roy Nissany (Lotus), Aurélien Panis (Arden Motorsport) en Vaxiviere. Na zes ronden ging de pitwindow al open maar niet veel later kwam de safety car alweer de baan op nadat Johnny Cecotto (RP Motorsport) op de Raidillon was ingereden op de wagen van Nissany.

Aurélien Panis - Arden Motorsport
Aurélien Panis - Arden Motorsport
In de elfde ronde volgde een herstart maar Panis en Binder (Lotus) die op kop lagen moesten nog pitten en verloren daarbij veel plaatsen. Toen iedereen zijn verplichte stop had gemaakt had Dillmann de leiding voor Vaxivière, maar in Combes ging het mis voor de raceleider. Dillmann maakte een slipper waarvan zijn landgenoot kon profiteren om hem de koppositie af te pakken. Met zijn tweede plaats versterkt Dillmann echter zijn leiderspositie in de puntenstand. Celis Jr. werd na een constante race derde. Victor Baptista (RP Motorsport) pakte de vierde plaats en was daarmee eerste rookie. Panis werd na zijn late stop nog vierde voor Binder, Yu Kanamaru (Teo Martin Motorsport) en Giuseppe Cipriani (Durango). Slechts acht rijders bereikten de meet.

Foto's: Niels Vaeck
 



  • LTF

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons