van der Horst

Toch een Porsche 911 RSR in GTE Pro aan de start

Porsche 911 RSR - Dempsey-Proton Racing
Porsche 911 RSR - Dempsey-Proton Racing
Porsche was verplicht ten gevolge van het emissie schandaal bij moederhuis VW de budgetten voor zijn competitieafdeling te reduceren. Dit resulteerde in het schrappen van de deelname van een derde LMP1 wagen in de 24 uren van Le Mans en ook het GTE programma in het WEC met Manthey werd (voorlopig) stopgezet. Op de jaarlijkse Porsche prijsuitreiking raakte echter bekend dat er volgend jaar alsnog een Porsche GTE aan de start staat van alle manches van het WEC. Proton Dempsey Racing zal instaan voor de inzet van het enige 2016-exemplaar van de 911 RSR in GTE Pro. Porsche North America (CORE) zal alsnog deelnemen aan de 24 uren van Le Mans met twee GTE wagens.
Dempsey-Proton Racing Porsche 911 RSR
Dempsey-Proton Racing Porsche 911 RSR
De rijders die het stuur zullen nemen van de Proton Dempsey Racing Porsche zijn Richard Lietz en Michael Christensen. Bij de 24 uren van Le Mans krijgen zij versterking van Wolf Henzler. Zeker is dat Patrick Dempsey, die zijn naam gaf aan het team, niet tot de rijders van de RSR behoord. De acteur heeft een te druk nevenprogramma om op alle races present te zijn en zal zich beperken tot enkele manches aan het stuur van een Porsche in de GTE-Am klassse.   

Porsche 911 RSR GTE
Porsche 911 RSR GTE
Porsche North America heeft alsnog de inschrijving aangevraagd voor twee GTE bolides voor de 24 uren van Le Mans. Als rijders fungeren Earl Bamber/Fred Makowiecki/Jörg Bergmeister en Patrick Pilet/Nick Tandy die het gezelschap krijgen van kersvers officiële Porsche piloot Kevin Estre. Ook in de States blijft Porsche actief in de GTLM klasse, waar het twee wagens inzet in de Weathertech Sportcar Championship. De rijders voor de twee wagens aldaar zijn Fred Makowiecki/Earl Bamber en Patrick Pilet/Nick Tandy. Voor de langere races worden zij respectievelijk bijgestaan door Michael Christensen en Kevin Estre.

Foto's: Arne Simons & Racing International Photography & IMSA



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in FIA World Endurance Championship op zondag 13 december 2015.
  • Skylimit Events

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons