Tom Coronel kent moeilijke seizoenstart (+ video)
Na afloop was Tom Coronel duidelijk: "Zeker in de tweede race heb ik het zelf weggegooid. Hartstikke jammer, want gedurende het weekend ging het steeds beter. In het begin even een technisch dingetje met de pick up, maar dat werd redelijk snel opgelost. De vrije trainingen waren de eerste droge ronden met de auto dit jaar en de swing zat er goed in. Uiteindelijk hebben we een set-up bepaald die naar ons idee de beste was. In Q1 werd het daarmee nog best spannend met een P12. Voor ons gevoel hadden we wat meer naar voren moeten staan. Toch door naar Q2 en daarin ging de stuurpomp stuk. De laatste vier bochten zonder stuurbekrachtiging gereden, maar dat is niet te doen. Zeker niet met die enorme hitte hier. Het rondje toch afgemaakt en daarmee negende geworden. Supergunstig dus voor de omgekeerde startvolgorde van race twee."
"De start van race 1 was slecht en al snel kwamen de eerste mannen mij voorbij. Ik verloor topsnelheid en moest naar de pits. Daar bleek dat de slang van de turbo naar de intercooler geen druk meer gaf. Nadat het gerepareerd was ben ik weer uitgereden en deed alles het weer prima. Race twee begon ik met een superstart. Er reed nog een Honda naast mij op het gras, maar die kwam er niet voorbij. Ik reed aan de leiding tot ik in bocht 7 megalast van overstuur had. De Citroëns profiteerden en schoten voorbij, de Honda's kon ik er nog achter houden. Maar even later vergaloppeerde ik mij, schoof naast de baan in het gras en verspeelde daar een zekere Top 5 klassering. Ook nu liep de motortemperatuur weer op en ben ik de pits ingegaan. Daar hebben ze het gras er uitgehaald en ben ik nog een keer naar buiten gegaan. Toen bleken ook de splitter en bodemplaat beschadigd te zijn en had doorrijden geen zin meer. Argentinië is een prachtig land, maar zowel eerder in de Dakar als nu tijdens het FIA WTCC heb ik er weinig geluk. Een rommelig begin van het seizoen, maar wel met het gevoel dat wij er bij zitten."
Foto: Coronel press
Tweet