van der Horst

Van der Zande vervoegt Goossens bij VISIT FLORIDA Racing in 2017

Marc Goossens & Renger van der Zande
Marc Goossens & Renger van der Zande
Marc Goossens zal ook in 2017 uitkomen in de top klasse van het IMSA WeatherTech SportsCar Championship. Onze landgenoot zal opnieuw deel uitmaken van VISIT FLORIDA Racing, dat volgend jaar een Riley Technologies MK XXX DPi (lees LMP2) met Gibson krachtbron zal inzetten. Als teamgenoot krijgt Goossens niemand minder dan Renger van der Zande naast zich. De Nederlander is niet alleen GT3-fabrieksrijder voor Mercedes-AMG, hij was afgelopen seizoen ook vaak de snelste in de (LM)PC klasse met Starworks.
  • Hamofa Performance
Visit Florida Racing - Corvette DP
Visit Florida Racing - Corvette DP
Na een moeilijk seizoen zonder overwinningen zal het in 2017 hopelijk wat beter vlotten, al zal dat niet evident zijn met een volledig nieuw pakket. Goossens staat echter bekend om zijn capaciteiten als ontwikkelingsrijder. "Continuïteit is vaak de sleutel tot succes en ik heb een heel positief gevoel bij de nieuwe prototype," aldus Goossens. "Het is een nieuw platform voor iedereen, dus we starten allemaal terug van nul. Uiteraard kijk ik er naar uit om opnieuw met een product van Riley te rijden. Ik werk al 15 jaar samen met Bill en Bob Riley en ik ben er zeker van dat zij ons van een competitief chassis zullen voorzien." 
 
Ryan Dalziel vertrekt dus en zal meer dan waarschijnlijk in actie komen voor Tequila Patron ESM (Ligier-Nissan). Met Renger van der Zande haalt VISIT FLORIDA een veelbelovende naam binnen die ook onze landgenoot heel hoog inschat. "Ik ken Renger al een hele tijd, we reden al tegen elkaar in de BRL V6 in 2009. Ik heb hem nooit uit het oog verloren en hij is een groot talent," zei de Gelenaar. Er zal volgend jaar dus ongetwijfeld veel Nederlands gepraat worden binnen het team. 

Foto's: SDR & Vincent Wouters



Dit artikel werd gepubliceerd door Vincent Wouters in IMSA WeatherTech SportsCar Championship op maandag 14 november 2016.
  • Prospeed Competition

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons