Trophée de Bourgogne: Winst en leidersplaats voor Pedro Bonnet in Dijon
“Tijdens de kwalificatie was er veel verkeer op de vrij korte omloop, waardoor we moesten tevreden zijn met de derde chrono in de Trophy. Guido nam de start van de eerste manche van 120 minuten en reed een voortreffelijke en verstandige stint. We konden via een derde plaats de wagen opnieuw op het podium hijsen. Een dag later stond de tweede manche op het programma over 120 minuten. De piste lag er nat bij en als rallycrosser voelde ik me als een vis in het water. Ik kon doorstoten naar de koppositie en de wagen van Testdriver die me het dichtst op de hielen zat kreeg een strafronde aan zijn broek. Hierdoor was de druk van de ketel en kregen we wat ademruimte. Ik gaf de wagen in winnende positie door aan Guido die de klus klaarde. Het werd nog even spannend gezien de wagen van Testdriver nog naderde, maar de eerste volle winst was binnen en daarenboven werden we ook nog eens tweede in de Klasse E tussen wagens die in tegenstelling tot de BMW Clubsport Trophy sneller zijn en met slicks mogen rijden. Door die zege kom ik aan de leiding in de tussenstand van de Trophy en dat had ik tijdens de winterse voorbereiding nooit verwacht. Ik moet wel zeggen dat het team van JJ Motorsport me steeds afgeborsteld en fris materiaal levert”.
Limburger Pedro Bonnet koestert nu uiteraard titelambities in de BMW Clubsport Trophy, maar ziet deze Klasse vooral als springplank en leerschool.
Pedro Bonnet: “De Trophy schenkt me veel voldoening en ik leer steeds bij. Maar ik mis de brute power die ik ken uit de rallycross. Het is best frustrerend als snellere wagens je om de oren rijden. Het is de bedoeling om dit seizoen veel circuit ervaring op te doen met een knipoog naar GT wagens en de BRCC op korte termijn.
En dat is nog niet alles; Pedro Bonnet komt dit weekend ook aan de start van de Sezoensrally met een Historic BMW 2002 tii van G&A Racing.
Pedro Bonnet: “Tja, aan de maaskiezel kan ik niet weerstaan, en dan zeker niet met een achterwielaangedreven wagen. De BMW 2002 zal zeker niet de snelste Historiek van het veld zijn, maar samen met co Cindy Verbaeten en met de assistentie van G&A Racing is het de bedoeling dat we ons ferm gaan amuseren. Voorlopig krijgt de BGDC alle prioriteit en we trekken binnenkort richting Zandvoort voor de 4de wedstrijd in het BGDC.”
Tweet