JBR Events als team aan de start in Rallye Neige et Glace
#17 Dirk Van Rompuy - Eddy Smeets Porsche 914-6
#29 Guino Kenis - Bjorn Vanoverschelde BMW 325i
#63 Dave Cuynen - Guy Desmet BMW e30
#72 Rik Dumortier – Pablo Cracco Renault R5 Alpine Turbo
Als routinier en kenner van de discipline mag Bjorn Vanoverschelde samen met Ypres Historic Regularity 2021 winnaar Guino Kenis zeker vooraan in het klassement worden verwacht met een BMW 325i van G&A Motors. De BMW dealer uit Turnhout stond reeds enkele keren op het podium van de Neige et Glace en is dus een van de topfavorieten. Voor de andere teams is het trachten om zo dicht mogelijk aan te sluiten achter meester Bjorn, die co-piloten Eddy Smeets en Pablo Cracco al wat nuttige tips gaf omtrent het gebruik van Blunik. Dave Cuynen, een goeie vriend van Guino Kenis, maakt zijn debuut in historic regularity en rekent hierbij op de ervaring van Guy Desmet, al is het ook voor hem de eerste Neige et Glace. Dat geldt ook voor Eddy Smeets, de man in de praatstoel naast Dirk Van Rompuy die in het verleden ook mooie resultaten boekte in dit evenement. Zij kregen dankzij de leeftijd van de Porsche 914-6 een mooi startnummer en vertrekken op dag 1 als zesde wagen na 11 4x4’s die ook de dagen nadien de weg openen. Er zijn verschillende klassen inzake gemiddelde snelheid, leeftijd en aandrijving (4x4) van de wagens.
Zondag tot en met woensdag
Na de administratieve en technische controle start de wedstrijd op zondag met een avond- of nachtetappe met 5 RT’s die de deelnemers van het Peugeot Museum in Sochaux naar Malbuisson brengen. Dat wordt de start- en aankomstplaats voor maandag, dinsdag en woensdag, drie dagen op rij met respectievelijk 10, 13 en 12 RT’s waarvan verschillende langs de Zwitserse grens. Neige et Glace heeft de reputatie om meer sneeuw te hebben dan de Monte Carlo, dus dat belooft…
Van Rompuy op sneeuw- en ijsstage
Dirk Van Rompuy is al iets vroeger present dan de andere teams: “Aangezien ik nog geen ervaring heb met de Porsche 914-6 op sneeuw en ijs leek het ons raadzaam om een korte ijsstage te doen. Eddy reserveerde rijtijd op een circuit in Abondance waar we vrijdag een uurtje konden trainen. Morgenvroeg gaat het dan richting Malbuisson waar we ons verder voorbereiden op de wedstrijd.”
Foto: VR Racing / G&A Racing
Tweet