van der Horst

Keert Pescarolo terug naar het topniveau van de endurance racerij?

Pescarolo Team - Pescarolo 03
Pescarolo Team - Pescarolo 03
Dat de nieuwe regels voor de HyperCar en LMDh-klasse veel interesse krijgen van verschillende teams en merken, is een feit. Ook namen die al een roemrijk verleden hebben in Le Mans staan nu te trappelen voor een terugkeer naar de heimat. Zo ook Pescarolo, die overweegt om de grid te vervoegen in 2024.
Sinds 2016 zijn de rechten op de naam Pescarolo bij Jocelyn Pedrono en het doel van de Fransman is duidelijk: de naam terugbrengen op het hoogste raceniveau. Pedrono overweegt daarom om in 2024 naar het FIA WEC te komen, al liet hij verstaan dat dit wel met een HyperCar wordt en niet met een LMDh. Volgens wat hij verklaarde aan de Franse tak van motorsport.com wil hij een wagen kopen, maar er ook de technische steun ervan verzorgen.

Gezien er maar een gelimiteerd aantal constructeurs zijn die een HyperCar wagen hebben en hij beweert toch al met twee ervan gepraat te hebben, wordt vermoed dat Peugeot de grootste kans maakt. Zeker nadat Pescarolo al in het verleden een Peugeot 908 HDi FAP LMP1 onder haar hoede kreeg. De laatste keer dat het team actief was in Le Mans was met de Aston Martin AMR-One in 2012, al was dat geen succes. Toen wel nog onder de hoede van Henri Pescarolo, al liet Pedrono verstaan dat de legendarische man niet betrokken is bij dit nieuwe verhaal.

Foto: Breugnot/Pescarolo



Dit artikel werd gepubliceerd door Thomas Smets in FIA World Endurance Championship op vrijdag 2 december 2022.
  • Hamofa Performance

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons