OPINIE: Hoe een Formule 1-team zijn ziel verkocht


Titelsponsors zijn een noodzakelijk kwaad geworden in de Formule 1 en de autosport - twee jaar geleden ging een BTCC-team door het leven als 'Bristol Street Motors with Excelr8 TradePriceCars.com' - maar dat wil niet zeggen dat alles zomaar door de beugel kan. Stake F1 Team Kick Sauber konden we nog net door de vingers zien, maar de nieuwe naam van Alpha Tauri heeft ons zweethanden, bloeddoorlopen ogen en verschrikkelijke hoofdpijn bezorgd.

Boycot
Stel u even voor in hoeveel bochten tv-commentators zich zullen moeten wringen om de auto van Daniel Ricciardo en Yuki Tsunoda te benoemen in het heetst van de strijd. VCARB's? RB's? Het is een vraag die ze zich nog nooit hebben moeten stellen en, met andere woorden, alle verbeelding tart. Ook voor journalisten, bijvoorbeeld van Autosport.be, kent die vraag nog geen antwoord. Volledig absurd, toch?
Een belachelijke actie verdient namelijk een belachelijke reactie. Play stupid games, win stupid prizes!
Oh ja, het Formule 1-seizoen start al tijdens het eerste weekend van maart in Bahrein. Met naast negen teams ook een organisatie die mobiele en digitale betalingen promoot. Dat de beste moge winnen!
Foto's: Georges De Coster, Jenifer Lorenzini, Minardi F1 Team
Tweet