van der Horst

Rolex 24 na 18H: Wayne Taylor Racing pakt weer volle buit in Michelin Endurance Cup

Wayne Taylor Racing - Acura ARX-05
Wayne Taylor Racing - Acura ARX-05
Op zes uur van het einde in de Rolex 24 at Daytona is het Wayne Taylor Racing die met hun Acura in het daglicht aan de leiding rijdt. Alexander Rossi, Filipe Albuquerque, Helio Castroneves en Ricky Taylor nemen hiermee al voor de tweede maal de volle pot punten in de Michelin Endurance Cup, al kunnen ze niet op hun lauweren rusten willen ze gaan voor de eindoverwinning.
Na 18 uur rijden zijn ze nog altijd met vijf binnen dezelfde ronde. De Chip Ganassi Racing Cadillac hangt op een tweede plek met maar 5,5 seconden achterstand op de leidende Acura en nog eens vier seconden verder vinden we de Action Express Racing Cadillac #31 terug op een derde stek. Iemand die wel tijd verloren heeft is de tweede Action Express Racing Cadillac, al kwam deze eerder nog goed weg nadat Kamui Kobayashi de controle verloor in de eerste bocht. Gelukkig kon de Japanner zonder schade verder rijden. Mazda blijft hangen op twee ronden.

In LMP2 blijft de Tower Motorsport by Starworks van Aubry-Buret-Vaxivière-Farano aan de leiding, maar in tegenstelling tot vier uur geleden is de voorsprong weggeslonken met dank aan een safety car periode. Zo knokte de Era Motorsport zich terug naar voren en hangt op een seconde van het Frans-Canadese kwartet. De DragonSpeed USA Oreca blijft hangen op een ronde. Weinig veranderingen in LMP3, waar de Riley Motorsports Ligier nog steeds kan genieten van een voorsprong van vier ronden op de Sean Creech Motorsports Ligier. De Duqueine van Muehlner Motorsports America blijft hangen op zes ronden van de koploper.

HTP Winward Racing - Mercedes-AMG GT3
HTP Winward Racing - Mercedes-AMG GT3
Net zoals in DPi ligt de strijd voor de zege in de GTLM-klasse nog steeds wijd open. Nog steeds liggen de Corvettes op kop, maar de BMW #24 en de Risi Competizione Ferrari blijven hen onder druk zetten waarbij de vier GTE's geregeld in één beeld te vangen waren. De tweede BMW, deze van Glock-De Philippi-Eng-Spengler houdt het tegenover de rest op een andere pitstopstrategie en ligt daardoor nog een ronde achter. In GTD daarentegen kregen we het laatste uur een tweestrijd tussen de AF Corse Ferrari en de HTP Winward Racing Mercedes, die beiden een dertigtal seconden voorsprong hebben op de Lamborghini van Paul Miller Racing en de Porsches van Wright Motorsports en Pfaff Motorsports, waarvan de laatste wel kampt met stuurschade.

Foto's: Honda Performance Development - Mercedes-AMG



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Thomas Smets in IMSA WeatherTech SportsCar Championship op zondag 31 januari 2021 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Rolex 24 at Daytona.
  • LTF

Copyright 2000-2021 Autosport.be - Contacteer ons