Rolex 24: Wayne Taylor Racing schrijft geschiedenis met derde overwinning op rij
Achter de winnende Acura volgde nog wel een gevecht om de tweede plaats tussen de Mazda en de overblijvende Cadillac. Uiteindelijk kwam de Action Express Racing van Mike Rockenfeller, Kamui Kobayashi, Simon Pagenaud en Jimmie Johnson als tweede over de meet ging, voor de Mazda van Oliver Jarvis, Harry Tincknell en Jonathan Bomarito. De Meyer Shank Racing Acura kwam als vierde over de streep en Chip Ganassi Racing moest uiteindelijk genoegen nemen met een vijfde plaats.
Uniek verhaal in LMP2, geschiedenis in LMP3
Het duel tussen de Oreca's van Era Motorsports en Tower Motorsport by Starworks in LMP2 duurde voort tot de laatste vijf minuten van de wedstrijd. Het was dan pas dat Tower Motorsport de race verloor gezien zij net te kort kwamen met hun brandstof. Hierdoor pakte de unieke Oreca van Era Motorsports - de livery is gemaakt door een zesjarige jongen uit Canada - met Paul-Loup Chatin, Ryan Dalziel, Dwight Merriman en Kyle Tilley de overwinning. Derde eindigde de DragonSpeed USA LLC van Devling DeFrancesco, Eric Lux, Fabian Schiller en de debuterende Christopher Mies.Geen thriller in de LMP3-klasse, maar er is wel geschiedenis geschreven door de Riley Motorsports Ligier van Scott Andrews, Oliver Askew, Spencer Pigot en Gar Robinson door als eerste LMP3 ooit de Rolex 24 at Daytona te winnen. Aan de meet had de Ligier drie ronden voorsprong op de Sean Creech Motorsports Ligier van Barbosa-Boyd-Clairay-Willsey en zeven op de Muehlner Motorsport America Duqueine van Hörr-Koch-Kranz-McAleer.
Corvette en Mercedes pakken dubbel, net geen podium voor Heylen
De race in GTLM werd ook pas in het laatste kwartier beslist. De Risi Competizione Ferrari lag op kop, maar moest net zoals bij de LMP2's het geval was een stop maken om bij te tanken, waardoor het gevecht zich richtte op welke de beste Corvette was. Uiteindelijk ging de overwinning richting de #3 van Nick Catsburg, Antonio Garcia en Jordan Taylor voor de #4 van Tommy Milner, Alexander Sims en Nick Tandy. Niet de Ferrari, maar de BMW Team RLL #24 van Edwards-Krohn-Farfus-Wittman kwam als derde over de meet.In GTD werd het zowaar een dubbel voor Mercedes en het Duitse merk doorbreekt hiermee de hegemonie van Lamborghini. HTP Winward Racing met Indy Dontje, Philip Ellis, Maro Engel en Russell Ward hield SunEnergy1 Racing van Raffaele Marciello, Mikaël Grenier, Kenny Habul en Luca Stolz met 16 seconden voorsprong achter zich. De Paul Miller Racing Lamborghini van uittredende winnaars Caldarelli-Lewis-Snow-Sellers moest genoegen nemen met de derde plaats. De Wright Motorsports Porsche van Jan Heylen was ook nog mee in de running voor de overwinning al dan niet een plaats op het podium, maar eindigde tenslotte als vierde. De Heart of Racing Team Aston Martin was de laatste wagen in dezelfde ronde en vervolledigde hiermee de top vijf.
Foto's: IMSA
Tweet