van der Horst

SRO Speedweek: Missie geslaagd voor PK Carsport met zege in eerste race

PK Carsport - Audi R8 LMS GT2
PK Carsport - Audi R8 LMS GT2
Bert Longin en Peter Guelinckx hebben met de PK Carsport Audi R8 LMS GT2 de eerste race voor de GT2 European Series op het circuit van Spa-Francorchamps gewonnen. Hiermee doen onze landgenoten een uitstekende zaak in het kampioenschap aangezien de leiders in de puntenstand Mark Patterson en Anders Fjordbach na de crash in de vrije training in de race niet verder kwamen dan de tiende plaats.
Peter Guelinckx startte sterk en bezette de tweede plaats achter de Sportec Motorsport KTM van Christoph Ulrich. Ondertussen klom de High Class Racing Audi R8 LMS GT2, die toch nog aan de start verscheen, gestaag op in het klassement en bezette de zesde plaats net voor het pit window open ging. Maar op dat moment ging Michael Bleekemolen met de Reiter Engineering KTM X-Bow er hard af in de Pif-Paf met een lange safety car-periode als gevolg. Patterson koos voor een vroege pitstop maar dat liep mis uit, hij kwam net na de safety car de baan op en Fjordbach verloor zo een ronde, een lekke band zou de Audi later nog verder terugwerpen in het klassement.

Christoph Ulrich - Sportec Motorsport KTM X-Bow GT2
Christoph Ulrich - Sportec Motorsport KTM X-Bow GT2
Na 20 minuten onderbreking kon Bert Longin, die het stuur had overgenomen van Guelinckx, de race hervatten en hij schoof al direct door naar de eerste positie. Maar Michael Vergers (Speed Factory Racing Porsche 911 GT2 RS), die als vierde inpikte begon aan een opmars en op twee ronden van de finish lag de Nederlander al in tweede positie. Hij kwam nog dicht terug op de Belgische Audi maar kwam drie tienden te kort aan de finish om de aansluiting te maken met de Audi. Christoph Ulrich (Sportec Motorsport KTM X-Bow GT2) kwam als derde over de lijn.

Foto's: Fanatec GT2 European Series
 



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in Blancpain GT Sports Club op zondag 25 juli 2021.
  • Dreamdrive

Copyright 2000-2021 Autosport.be - Contacteer ons