24H Zolder: GHK Racing aast op algemene zege met hulp van Freddy Loix en Roger Grouwels (+ Foto's & Video)
Ook Toora Competizione Benelux-dealer Guy Verheyen bevestigt de positieve toon van zijn teamgenoot, "de wagen is echt top. We willen in de 24 Hours of Zolder dan ook zeer hoog mikken en voluit voor de zege gaan. We hebben met de Radical RXC een wagen die vrij nieuw is, maar we kunnen bogen op ondersteuning vanuit Radical zelf. Die fabrieksondersteuning moet ons helpen een stapje voor te hebben op de concurrentie. Laat die concurrentie overigens maar komen, ik wil graag strijden tegen de grote namen, want ik denk dat we met deze opstelling echt wel voor de knikkers kunnen knokken. Ik kan bovendien nog bevestigen dat we dit jaar zullen vertrouwen op Roger Grouwels, een man die toch een pak internationale autosportervaring met zich meebrengt, niet in het minst met bolides die een overdaad aan paardjes onder de motorkap hebben. Zelf heb ik overigens bijzonder veel vertrouwen in onze Radical, de hele wagen zit namelijk mooi in elkaar. We gaan ook nog enkele keren testen voor de 24 Hours of Zolder zodat we de wagen nog wat beter kunnen doorgronden en vervolgens zullen de troepen van Domec de Radical RXC aan een volledige revisie onderwerpen. De concurrentie is dus gewaarschuwd, we zullen er staan!"
Ook Luc Dodion, de drijvende kracht achter preparateur Domec Racing, kijkt rijkhalzend de uitdaging tegemoet. "Het is een mooi project, zowel voor GHK Racing, als voor ons, als voor Radical zelf. De bolide heeft nog geen race van dit kaliber achter de rug en Circuit Zolder is sowieso al geen eenvoudige omloop. Als je kijkt hoe de wagen is opgebouwd, heb ik evenwel het volste vertrouwen dat we kunnen schitteren. De wagen is namelijk heel proper geconstrueerd, nog beter dan de vorige bolides en daarnaast wil Radical zelf ook bewijzen wat de RXC in zijn mars heeft. We zullen constant mensen van Radical bij ons team hebben, zowel ingenieurs als mechaniekers. Daarnaast vertrouwen we op een 2,7 liter Suzuki V8 welke goed is voor 450pk en dat terwijl de wagen minder dan een ton weegt. Die V8 heeft wel als gevolg dat we de bolide zullen inschrijven in de silhouette-klasse."
Extra beeldmateriaal kan u terugvinden in het album met foto's van de perspresentatie van GHK Racing.
Foto's: Georges De Coster & Martijn Wouters
Tweet