van der Horst

DTM en Super GT stap dichter bij uniform technisch reglement

Zandvoort: De race in beeld gebracht
De organisatoren van het Duitse DTM en van het Japanse Super GT kondigden eerder deze week aan dat zij hun gesprekken om te komen tot een uniform technisch reglement gaan intensifiëren. In 2017 moet er na chassis en aerodynamica ook eenvormigheid bestaan betreffende het motorreglement, wat uitmondt in een nieuw technisch totaalpakket dat de naam Class One meekreeg. Verder is er ook interesse vanuit de States voor de nieuwe klasse, de IMSA bestudeert de mogelijkheid om de formule vanaf 2017 ook op het nieuwe continent in te voeren.
Momenteel bestaat er al eensgezindheid in beide kampioenschappen over het te gebruiken chassis en de toegepaste aerodynamica, maar vanaf 2017 zullen zowel in Duitsland als in Japan gelijkaardige 4 cilinder turbo motoren met een inhoud van 2 liter gebruikt worden. Deze nieuwe krachtbron moet zowat 600 pk ontwikkelen. Verder zal er bekeken worden naar de mogelijkheid om nog verdere evoluties te introduceren zoals het invoeren van het DRS systeem of het gebruik van identieke banden.  

Foto: Arne Simons




Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in Deutsche Tourenwagen Masters op woensdag 1 oktober 2014.
  • STX Motorhomes

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons