Geen verlaging normtijd in Belcar 2019
Lees ook: Belcar 2019: op naar een vijftienkoppige zegestrijd
Er was echter vorig jaar nog één interessante vaststelling: bij geen enkele race viel er noemenswaardige regen. Als dat in 2019 wel het geval is, komen de Duitse GT's misschien weer bovendrijven. En wat dan met de Lamborghini Huracán - volgens de voorlopige planning minstens in drievoud present? Kan de wagen in Zolder de 1:30 consequent benaderen, op Hankook-rubber nota bene? Er is wel ervaring met de producten van de Koreaanse fabrikant uit andere kampioenschappen, maar toch blijft er een verschil met het rubber van Bibendum, waarop de volledige Porsche-armada geschoeid staat.
En hoe zit het met de bandenslijtage bij de CN-proto's, met name bij die met een geblazen krachtbron? De normtijd voorkomt bovendien dat de turbo-CN's een al te grote voorsprong pakken op hun atmosferische broertjes, wat dan weer volledig de Belcar-spirit volgt. Wat de gevolgen ook zijn voor de kop van een deelnemersveld dat er in 2019 gevoelig anders zal uitzien dan in 2018, de normtijd zorgde in 2018 in elk geval voor actie en van belachelijke situaties zoals in 2017 - waarbij rijders voor de meet gevaarlijk inhielden om maar geen sanctie op te lopen - bleven we gelukkig gespaard.
Foto's: Geert Franquet, Marnik Mouchaers & Martijn Wouters
Tweet