van der Horst

Groot-Brittannië: Dag 1 testen: Massa snelst - Vandoorne zesde

Felipe Massa - Williams FW36
Felipe Massa - Williams FW36
Felipe Massa bleek na afloop van de eerste testdag in Silverstone de snelste van het elfkoppige veld. De Braziliaan, die vorige week nog een rotweekend meemaakte, hield Red Bull-rijder Daniel Ricciardo af voor slechts zes duizendsten, al bleef hij wel boven de besttijd van Rosberg op zaterdag. Bianchi, momenteel nog aan boord van de Marussia M03, maar morgen in actie voor Ferrari, kreeg te kampen met een brand, terwijl Jean-Eric Vergne geplaagd werd door batterijproblemen en Pedro de la Rosa af moest rekenen met een koelvloeistoflek. Stoffel Vandoorne klokte 71 ronden en eindigde als zesde.
  • STX Motorhomes
De testreeks midden in het lopende seizoen wordt door de teams dankbaar aangegrepen om evaluaties en simulaties af te werken met betrekking tot zaken als de aerodynamica, banden en set-up. Het uitblijven van regen speelde de rijders en ingenieurs in de kaart en de piloten maakten dan ook dankbaar gebruik van het rijkelijk beschikbare verse rubber. Doorheen de dag werd enkele malen de rode vlag bovengehaald, onder meer voor bovenvermelde problemen. Morgen wordt de laatste testdag afgewerkt, waarbij Pirelli onder meer 18 inch banden zal testen.

Tijden testdag 1 Silverstone 2014

1. Felipe Massa (Williams) 1:35.242 - 42 ronden
2. Daniel Ricciardo (Red Bull Racing) 1:35.248 - 71 ronden
3. Nico Rosberg (MercedeS AMG) 1:35.573 - 89 ronden
4. Adrian Sutil (Sauber) 1:35.674 - 73 ronden
5. Jules Bianchi (Marussia) 1:36.148 - 108 ronden
6. Stoffel Vandoorne (McLaren) 1:36.462 - 71 ronden
7. Sergio Perez (Force India) 1:36.583 - 79 ronden
8. Jean-Eric Vergne (Toro Rosso) 1:36.688 - 28 ronden
9. Pastor Maldonado (Lotus-Renault) 1:37.131 - 97 ronden
10. Pedro de la Rosa (Ferrari) 1:37.988 - 49 ronden
11. Will Steven (Caterham) 1:40.627 - 95 ronden

Foto: Georges De Coster



Dit artikel werd gepubliceerd door Martijn Wouters in Formule 1 op dinsdag 8 juli 2014.
  • Powercars

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons