Lexus en Nismo verzorgen gastoptreden tijdens DTM-finale in Hockenheim
Er ligt nog werk op de plank maar met het oog op het nieuwe DTM-reglement dat vanaf 2019 van kracht is, worden alle zeilen bijgezet om tot een gemeenschappelijk 'Class One'-reglement te komen. Daarbij staan kostenefficiëntie, hoge veiligheidsnormen en spektakelrijke wedstrijden centraal. Nadat het voortbestaan van de serie recent werd bedreigd toen Mercedes te kennen gaf in 2019 te zulen afhaken, hebben DTM-constructeurs BMW en Audi er zich alvast ook toe verbonden nieuwe, 'gedownsizede' motoren te zullen ontwikkelen.
De vijf betrokken constructeurs waartoe ook Honda behoort, ontwikkelen zelf de eigen krachtbron mits in achtneming van vooraf bepaalde afmetingen en materialen, teneinde de ontwikkelingskosten te drukken. Gemikt wordt op tweeliter viercilinder turbomotoren die meer dan 600 PK ontwikkelen, waarbij uiteraard veel strengere emissienormen zullen worden gehanteerd én de deur op een kier wordt gezet voor hybridesystemen.
Foto's: GTA
Tweet