Naomi Schiff P2 in proto maar niet tevreden
Aan het woord is Dirk Vermeersch, stuwende kracht en sponsor met LePlan GT wines achter Naomi Schiff.
“Ik wist dat we de tweede viool zouden spelen binnen het team naast de eerste en doorgeëvolueerde Wolf GB08 van het kwartet Kumpen-Longin-Ballarosa-Beliën, maar onze wagen was op de look na in niets te vergelijken met de andere Wolf. Akkoord, we wisten dat we niet over de laatste ontwikkelingen konden rekenen zoals de eerste wagen, maar het was gewoon huilen met de pet op”.
“In theorie hadden beide Wolfs moeten kunnen meedraaien voor de eerste en tweede plaats. Bij de eerste wagen was dat daadwerkelijk het geval maar in dat debat ga ik me niet moeien. Ook de tweede wagen had normaliter kunnen meedingen voor een podiumplaats algemeen, maar het liep mis”.
“Het begon reeds tijdens de kwalificatie toen bleek dat de motor maar op drie cilinders draaide en we pas een beschamende 18de chrono realiseerden. Verder was ook de paddle shift defect gedurende het ganse weekend, waardoor de piloten manueel moesten schakelen via een pook die zeer moeilijk te manipuleren was en eigenlijk dienst doet in een noodsituatie. Het bloed stond Naomi letterlijk in de handschoen”.
Desondanks kon Kurt Thiers een goede start nemen en oprukken door het veld om na een uur wedstrijd reeds in vijfde positie te toeven. Tijdens de nachtelijke uren en in de regen toonden Naomi, Kurt en ook Belotti hun klasse en ze loodsten de wagen naar een derde plaats ondanks de moeilijke omstandigheden. De Italiaan Pizzuti was dan weer te traag en verloor veel tijd in de wagen. Hij reed bovendien een aandrijfas aan flarden op een curbstone. De reparatie verliep traag, koste de bemanning maar liefst 28 ronden en deed de Wolf terug zakken in de klassering.
Kurt Thiers: “Nog nooit meegemaakt. De radio werkte een ganse wedstrijd niet en we stonden tot driemaal toe in de tankzone te wachten terwijl er niemand van het team te bespeuren was. Op een bepaald moment zijn de vijsjes van het stuur losgekomen en moest ik al rijdend met mijn duim deze terug op hun plaats zetten. Tijdens de eerste twee kwalificaties kwamen we 70 pk te kort en dat heeft het team nadien kunnen oplossen. Maar gezien de slechte weersomstandigheden konden we tijdens de laatste nachtkwalificatie de chrono niet meer verbeteren. Verder ging alle aandacht uit naar de eerste wagen en stuurde het team me bijna de baan op met amper drie wielen die gewisseld waren. Gewoon frustrerend en zeker niet voor herhaling vatbaar. Met Naomi daarentegen wil ik nog wel enkele races rijden. Ze gedroeg zich zeer professioneel, was snel in de nacht en de regen en ondanks de bloedende handpalm door het schakelsysteem ging ze dapper door en dat typeert haar doorzettingsvermogen”.
Ondertussen toeft Naomi Schiff opnieuw in China waar ze haar leidersplaats zal verdedigen in de Clio Cup China Series. De Antwerpse met Afrikaanse roots won reeds vier van de zes manches, werd eenmaal tweede en eenmaal zevende nadat ze werd terug gefloten na een vermeende jumpstart. Dit weekend worden de zevende en achtste manche verreden en ze kan met nog een meeting te gaan nu reeds de Chinese titel richting België brengen. Er zijn gedurende het weekend maximum 68 punten te verdienen en momenteel heeft de amazone een voorsprong van 69 punten. Wat er ook gebeurt, Naomi kan haar leidersplaats niet verliezen tijdens de twee manches van komend weekend.
www.leplangt.com
www.facebook.com/leplangtwines
Foto's: Marnik Mouchaers-Niels Vaeck-Clio Cup China Series
Tweet