van der Horst

Porsche rust GTS modellen uit met turbomotor

Porsche 911 Carrera GTS
Porsche 911 Carrera GTS
In Detroit stelde Porsche het nieuwe 911 GTS gamma voor, wagens die vanaf maart ook bij ons te verkrijgen zijn. De grote verandering tegenover de vorige GTS reeks is dat de huidige modellen ook uitgerust werden met een 3.0 liter turbomotor in plaats van de 3.8 liter atmosferische motor. Vijf verschillende modellen worden aangeboden, de 911 Carrera GTS met achterwielaandrijving en de 911 Carrera 4 GTS met vierwielaandrijving beiden zowel als Coupé en Cabriolet en tenslotte de 911 Targa 4 GTS met vierwielaandrijving.
Porsche 911 Carrera GTS Cabriolet
Porsche 911 Carrera GTS Cabriolet
De turbo 3,0-liter zescilinder boxermotor van de 911 GTS modellen levert 331 kW/450 pk, wat 22 kW/30 pk meer is dan de huidige 911 Carrera S en 15 kW/20 pk meer dan het vorige GTS model. Het maximale koppel van de boxermotor bedraagt 550 Nm en is beschikbaar over een toerental van 2.150 tot 5.000 toeren per minuut. Daarmee spurt de 911 Carrera 4 GTS Coupé uitgerust met standaard Sport Chrono Pakket in 3,6 seconden van 0 tot 100 km/u en haalt hij een topsnelheid van 312 km/u. Standaard heeft elke nieuwe 911 GTS het Porsche Active Suspension Management (PASM) systeem.

Porsche 911 Carrera 4 GTS
Porsche 911 Carrera 4 GTS
De 911 GTS-modellen worden duidelijk herkenbaar, zo zijn ze gebaseerd op het brede vierwielaangedreven onderstel waardoor ook de achterwielaangedreven modellen 1,85 meter breed zijn, heeft de voorkant een strak SportDesign afwerking en loopt de voorspoiler ver naar beneden door. Aan de achterzijde zijn de lichten uitgevoerd in rookglas, hebben ze een matzwart ventilatierooster en dubbel centraal geplaatste sportuitlaatpijpen. De achterwielaangedreven modellen zijn herkenbaar aan de zwarte verbindingsstrip tussen achterlichten, bij de vierwielaangedreven modellen is deze rood. Verdere kenmerken zijn de satijnzwarte 20-inch lichtmetalen velgen met centrale wielmoer en de SportDesign buitenspiegels.

Foto's: Porsche AG

 



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in Autosalon op woensdag 11 januari 2017.
  • St. Paul

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons