van der Horst

RML Chevrolet's 20 kilogram zwaarder in Argentinië

d43641edd28f873ef95bbc54d6fd116e59662aa4.jpg
Of de RML Chevrolet's van ROAL Motorsport, Münnich Motorsport en Campos Racing de hen voor de Argentijnse WTCC-manche opgelegde extra gewichtshandicap daadwerkelijk mee aan boord hebben van het cargoschip 'Cap San Rafael' dat op 5 juli met alle wagens en materiaal vanuit Antwerpen koers zette naar Buenos Aires, laten we in het midden. Zeker is dat de zes Chevy's ter gelegenheid van de heat op de Autodromo Termas de Rio Hondo 20 kilogram méér zullen meezeulen dan in Spa-Francorchamps.
Op weg naar Argentinië...
Op weg naar Argentinië...
Op basis van de gemiddelde besttijden gerealiseerd op de Salzburgring, in Moskou en in Spa, waarbij de Cruze's de kloof naar de Citroën's C-Elysée tot een halve seconde terugbrachten, krijgen de zes Chevy's andermaal 20 kilogram extra mee. Daardoor komen de zes wagens op 1.140 kg te staan, tegenover 1.160 kg voor de Citroën's die als referentie blijven gelden. De Honda Civic's daarentegen blijven op 1.120 kg genoteerd terwijl de Lada's Granta begrijpelijk zonder ballast zullen aantreden (1.100 kg).

Foto's: Hans van Onsem en FIA WTCC



Dit artikel werd gepubliceerd door Hans van Onsem in FIA World Touring Car Championship op vrijdag 11 juli 2014.
  • De Swert Opticiens

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons