van der Horst

Teams moeten snel handelen om hun plek in de 24H SERIES veilig te stellen

Start Hankook 12H Mugello
Start Hankook 12H Mugello
Het maximaal toegestane aantal deelnemers voor de Hankook 24H DUBAI (14-16 januari 2016) is al bereikt, maar ook voor de overige wedstrijden van de 24H SERIES powered by Hankook 2016 is er grote belangstelling. “Daarom raden we teams die aan een van onze races willen deelnemen met klem aan, zo snel mogelijk een voorlopige inschrijving in te zenden, om teleurstellingen te voorkomen”, zegt Daphne Gengler van CREVENTIC. Het Nederlandse bureau treedt op als promotor en organisator van de 24H SERIES powered by Hankook, in samenwerking met het Dutch National Racing Team (DNRT). “Als teams een voorlopige inschrijving hebben ingezonden, dan weten we dat ze interesse hebben en kunnen we ze informeren, bijvoorbeeld wanneer we verwachten dat we met een wachtlijst moeten gaan werken.”
Dit jaar vond de 24H SERIES powered by Hankook voor het eerst met volledige status als FIA International Series plaats. Het eerste seizoen in deze vorm was een groot succes en de belangstelling voor de serie van volgend jaar is daardoor nog groter. Als altijd start het seizoen met de Hankook 24H DUBAI, gevolgd door een twaalfuursrace op het circuit van Mugello in het prachtige landschap van Toscane in Italië (18-19 maart 2016), de eerste editie van de Hankook 24H SILVERSTONE – European Touring Car Edition (1-3 april 2016) en opnieuw een twaalfuursrace op Circuit Park Zandvoort (6-7 mei 2016). Vervolgens is er de Hankook 24H PAUL RICARD in Zuid-Frankrijk (15-17 juli 2016), gevolgd door de Hankook 24H BARCELONA (2-4 september 2016). Na de succesvolle première van dit jaar wordt het seizoen wederom afgesloten met de Hankook 12H EPILOG BRNO (7-8 oktober 2016). 
Inschrijvingen voor de hele serie of voor afzonderlijke races mogelijk
“Dit jaar moesten we voor de race in Barcelona al met een wachtlijst werken, terwijl er ook voor de race in Brno volop interesse was. Nu moeten we voor Dubai teams ook weer op een wachtlijst plaatsen, en ook voor de andere races verwachten we wachtlijsten”, zegt Daphne Gengler. “Natuurlijk toont dit de populariteit van onze serie aan, maar aan de andere kant is het voor ons ook moeilijk, omdat we soms zelfs inschrijvingen moeten afwijzen van teams die al jarenlang aan onze evenementen deelnemen. In het geval van Dubai hebben we al 20 teams op de wachtlijst moeten plaatsen. Dat strookt niet met onze servicegerichte filosofie, maar natuurlijk moeten we ons houden aan de regels, waarin om veiligheidsredenen voor elk circuit een maximaal aantal deelnemers is vastgelegd. Om hun plek in het startveld veilig te stellen, adviseren we teams om snel te reageren. Ze kunnen zich voor de volledige serie of voor afzonderlijke wedstrijden inschrijven.”   

Het reglement voor de 24H SERIES powered by Hankook is gepubliceerd op de website van de serie, www.24hseries.com. Nieuw voor 2016 zijn aparte klassementen voor GT-rijders en -teams met zes wedstrijden en voor toerwagenrijders en -teams met zeven wedstrijden inclusief de eerste Hankook 24H SILVERSTONE – European Touring Car Edition. Voor de race op Silverstone zijn tevens aparte klassen voor youngtimers en de VW Fun Cup uitgeschreven. Zowel voor de GT- als toerwagenklassementen worden de beste vijf resultaten meegeteld. Een ander nieuw element voor 2016 is het ‘rookie’-klassement voor rijders van onder de 25 jaar. Nadere informatie over de 24H SERIES powered by Hankook is te vinden via www.24hseries.com. 

Creventic Press



Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in Circuit Internationaal op dinsdag 10 november 2015.
  • St. Paul

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons