van der Horst

Twee op drie voor Vanthoor en Weerts (WRT Audi)

Charles Weerts en Dries Vanthoor (WRT Audi)
Charles Weerts en Dries Vanthoor (WRT Audi)
Net als gisteren hebben Dries Vanthoor en Charles Weerts (#32 Audi R8 LMS) een overwinning geboekt op het Italiaanse circuit van Misano. In het kader van de Sprint Cup van de GT World Challenge Europe was het ditmaal een perfecte pitstop van het WRT-team dat de aanleiding gaf voor het succes van onze twee jonge landgenoten. Audi bezette het volledige podium.
Een Lexus op pole positie voor de tweede keer dit weekend, maar Tech 1 Racing gaf dat voordeel volledig uit handen door opnieuw, net als in Imola en gisteren tijdens de eerste manche, tijd te laten liggen in de pitlane. Absoluut een werkpunt voor het Franse team. Ondertussen nam een volledig Belgisch team, dat bestaat uit WRT, Dries Vanthoor en Charles Weerts, het geschenk in dank aan. Ditmaal moest de Limburgse fabrieksrijder niemand meer inhalen om opnieuw op het hoogste podiumtrapje plaats te nemen, want in de pitlane hadden de mecaniciens beter gedaan dan Saintéloc en Attempto. Beide teams stonden wel op het podium met de #25 van Rougier-Haase en de #55 van thuisrijders Drudi-Mosca.

Thomas Neubauer en Aurélien Panis (Tech 1 Lexus)
Thomas Neubauer en Aurélien Panis (Tech 1 Lexus)
Omdat de #15 Lexus RC-F GT3 van Thomas Neubauer en Aurélien Panis van de baan werd gekegeld door de #107 CMR Bentley van een onfortuinlijke Nelon Panciatici en Jules Gounon, namen Audi en Mercedes de volledige top 6 voor hun rekening, met daarachter beide Lamborghini van Emil Frey Racing. Frédéric Vervisch werd pas zestiende in de #66 Audi R8 LMS van Attempto Racing, na een mindere prestatie van zijn teamgenoot Nicolas Schöll.

Madpanda Motorsport scoorde zijn eerste overwinning in de GT World Challenge. Axcil Ramar Jefferies en Ezequiel Perez Companc wonnen met hun #90 Mercedes-AMG GT3 de Silver Cup. De Pro Am-categorie was voor de #93 Ferrari 488 GT3 van Chris Froggatt en Edward Cheever (Sky-Tempesta Racing), die twee plaatsen beter deden dan onze landgenoot Louis Machiels en zijn Italiaanse teamgenoot Andrea Bertolini (#52 AF Corse Ferrari).

De volgende manche van de GT World Challenge Europe vindt plaats op de Nürburgring, met een race van zes uur in het kader van de Endurance Cup. De laatste uithoudingsrace voor de 24 Hours of Spa wordt verreden op 5 en 6 september.

Foto's: SRO



Dit artikel werd gepubliceerd door Gregory Deguelde in GT World Challenge Europe Sprint op zondag 9 augustus 2020.
  • De Swert Opticiens

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons