van der Horst

1000 Miles Sebring: Proton Competition trekt een wagen terug

Proton Competition - Porsche 911 RSR-19
Proton Competition - Porsche 911 RSR-19
Slecht nieuws uit Sebring, want vrijdag komen er voor de 1000 Miles niet 37 wagens, maar 36 bolides aan de start. Dit is een gevolg van de zware crash van de Proton Competition Porsche #88 tijdens de tweede vrije training. Ondertussen blijft Toyota wel de forcing voeren bij de Hypercars.
De Porsche van Ryan Hardwick, Zacharie Robichon en Harry Tincknell zal dus niet aan de start verschijnen van de 1000 Miles. De blauwe Porsche met aan het stuur Hardwick, werd geraakt door de Cadillac V-Series.R met Richard Westbrook achter het stuur aan de Hairpin. De Amerikaanse amateurpiloot vloog daarop in de barrières. Gezien de reservewagen van het team nog in Duitsland staat, moet men helaas de handdoek in de ring gooien. Dit is ook minder goed nieuws voor het kampioenschap, want hierdoor zal de Porsche nog maar drie keer in actie komen, gezien het team van Christian Ried na Le Mans nog maar één Porsche GT3 zal inzetten om zich ten volle te focussen op de Porsche 963.

Iron Lynx - Porsche 911 RSR-19
Iron Lynx - Porsche 911 RSR-19
De tweede vrije training werd wel nog afgewerkt en ook ditmaal behaalde Toyota  een 1-2. Kamui Kobayashi ging een volle seconde sneller dan de Ferrari 499P #50, die op zijn beurt een tiende vlugger was dan de Cadillac. De tweede Ferrari vervolledigde de top vijf. In LMP2 was JOTA de snelste, terwijl Team WRT respectievelijk zesde (#41) en twaalfde (#31) werd genoteerd. In LMGTE Am was men enorm aan elkaar gewaagd, de top 6  eindigde  binnen een halve tel. De Kessel Racing Ferrari bleek de betere, terwijl Alessio Picariello de Iron Lynx Porsche naar plaats vier piloteerde. Het roze exemplaar van de Iron Dames met Sarah Bovy eindigde als dertiende en voorlaatste.

Foto's: Proton Competition - Iron Lynx



  • De Swert Opticiens

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons