van der Horst

12H Sebring: Na 1H: Acura leidt, polesitters lijden

Wayne Taylor Racing - Acura ARX-05
Wayne Taylor Racing - Acura ARX-05
Het eerste uur van de 70ste editie van de Mobil 1 12 Hours of Sebring zit er op en het is de Acura van Wayne Taylor Racing die aan de leiding rijdt. Ricky Taylor nam de koppositie nadat men afweek met de pitstops vanwege de verschillende gebeurtenissen in het veld. Zo ook voor de polesittende Chip Ganassi Racing Cadillac, die al na de eerste ronde de pits moest opzoeken. Ook de Wright Motorsports Porsche van Jan Heylen kende al de nodige problemen en een kruis mag maken over de winstkansen.
  • Prospeed Competition
Al na de eerste ronde zagen we Sébastien Bourdais de pits opzoeken, waar de Cadillac opgezadeld zat met een schakelprobleem, dat overigens nog niet opgelost is. Vanaf dan kwamen er verschillende wagens binnen, onder meer de Heart of Racing Aston Martin van Maxime Martin en ook de polesittende Wright Motorsports Porsche van Jan Heylen. Deze laatste verloren ze achttien ronden nadat men de differentieel van de wagen moesten vervangen.

Start 2022 IMSA Mobil 1 12 Hours of Sebring
Start 2022 IMSA Mobil 1 12 Hours of Sebring
De Wayne Taylor Racing Acura nam de leiding over nadat men een vroege safety car verwachtte, maar uiteindelijk toch niet kwam. Daarachter volgt de Action Express Racing Cadillac, voor de zusterwagen van hetzelfde team en de Meyer Shank Racing, waar Tom Blomqvist de start nam. In LMP2 is PR1/Mathiasen Motorsports met Ben Keating die nog aan de leiding ligt, terwijl de Performance Tech Motorsports Ligier de leiding overgenomen heeft in LMP3, al liggen Riley Motorsports en Muehlner Motorsports America op vinkenslag. In GTD Pro was er al vroeg een strijd tussen de Risi Competizione Ferrari en TR3 Racing Lamborghini, maar het is Corvette Racing die na het eerste uur als leider geklasseerd is. In GTD is het een primeur, gezien Paul Miller Racing met hun nieuwe BMW M4 GT3 aan de leiding liggen.

Foto's: HPD North America - IMSA



  • Hamofa Performance

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons