12H Sebring: Na 6H: Cadillac en Acura voeren de forcing
Bij de GT's is het de Vasser Sullivan Lexus #14 die de leiding in GTD Pro, alsook de algemene leiding bij de GT's, in handen heeft. Zij houden voorlopig stand tegenover een sterke AO Racing "Rexy" Porsche en de Lamborghini van Iron Lynx. In GTD is het Winward Racing dat de leiding te pakken heeft. Dat terwijl zij gisteren nog hun pole verloren vanwege het falen bij de technische keuring, zij konden zich terug opwerken richting de kop van het klassement. Dat terwijl de Wright Motorsports Porsche met Jan Heylen zich op kousenvoeten naar een tweede plaats in de klasse kon hijsen, weliswaar met meerdere GTD Pro-wagens tussen hem en de Winward Racing Mercedes in.
Frédéric Vervisch ligt voorlopig wat achter met de Multimatic Motorsports Ford Mustang op een negende plaats in GTD Pro, maar wel nog steeds binnen dezelfde ronde als de leiders. De Iron Dames daarentegen kenden voorlopig minder geluk. Na een goede openingsfase, kampte Sarah Bovy en co met technische problemen op hun Lamborghini. De wagen is even achter de muur geweest en rijdt op dit moment weer, maar met een achterstand van 34 ronden.
Tot slot rijdt de Inter de Europol by PR1 Mathiasen Motorsports Oreca aan de leiding in LMP2, voor de exemplaren van TDS Racing en DragonSpeed. Alles ligt nog open, en met nog zes uur te gaan kan er nog veel wijzigen zoals de race ons vorig jaar heeft geleerd. Toen viel alles pas in de slotfase in een beslissende plooi. En het lijkt er op dat we dit jaar op een zelfde scenario afstevenen..
Foto's: IMSA - Honda Racing Corporation US - Porsche AG
Tweet