van der Horst

12H Sebring: Weinig actie op de piste in de vijfde vrije sessie

Rebellion Racing - Lola B12/60 Toyota
Rebellion Racing - Lola B12/60 Toyota
Er werd weinig gereden woensdag tijdens de vijfde en laatste vrije sessie op het circuit van Sebring. De meest teams concentreerden zich op de afstelling van de wagens en beperkten het aantal verreden ronden tot het noodzakelijke minimum. De Rebellion Lola’s hadden ieder aan negen ronden voldoende om de twee snelste tijden neer te zetten. In afwezigheid van de Corvette's en de Gulf Aston Martin was de snelste GT ditmaal de Risi Competizione Ferrari 458.
Andrea Belicchi zette de snelste chrono van de sessie neer in 1:48.256 op de Rebellion Lola #13. Neel Jani, op de tweede wagen van het team, klokte de tweede tijd. De derde tijd was voor de Muscle Milk Pickett Racing HPD, die met 21 afgelegde ronden het langst op de baan vertoefde. Dit kwam omdat de Romain Dumas pas woensdag op het circuit toekwam en zich nog moest familiariseren met de HPD LMP1. De Dyson Lola klokte de vierde tijd en ging drie LMP2’s vooraf, met de Level 5 HPD #551 op kop voor de Greaves Zytek en de tweede Level 5 HPD. De DeltaWing plaatste zich met een dertiende opnieuw tussen de snelste LMPC’s. Slechts één Audi vertoonde zich eventjes op de piste om na 4 ronden terug de pits in te duiken, de #2 sloot dan ook de dag af met een tweeëntwintigste tijd  te midden de GT wagens.

Met de twee Corvette’s en de Aston Martin Vantage die niet uit de box kwamen ging de snelste tijd bij de GT’s nu naar de Risi Competizione Ferrari 458. Eindelijk kwam Porsche even vooraan post vatten en de Paul Miller en de Falken Tire 911 GT3 RSR reden de tweede en derde tijd. Na de Team West Ferrari, vierde tijd, volgden beide SRT Viper’s met de #91 voor de #93 en beide RLL BMW’s. Een tiental Cup Porsche’s sluit de tabellen af met een achtste klassetijd voor de GTX Porsche van Jan Heylen. Donderdag staan er drie officiële vrije testsessies op het programma.

Foto: ALMS



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in American Le Mans Series op donderdag 14 maart 2013 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Sebring.
  • Powercars

Copyright 2000-2020 Autosport.be - Contacteer ons