van der Horst

24H Le Mans: Na 8H: Moeilijk debuut voor de Rebellion R-One – Toyota nog steeds op kop

24 Heures du Mans: De warm-up in beeld gebracht
Rebellion Racing bouwde voor dit jaar zijn eigen LMP1-bolides, de Rebellion R-One die uitkomt in de LMP1-L-divisie. De wagen maakte zijn debuut in Spa en voor een eerste deelname aan Le Mans hoopte men de beide wagens naar de finish te loodsen met een niet al te grote achterstand op de officiële LMP1-bolides. Het begin van de race verliep echter zeer moeilijk voor het Zwitserse team, één wagen moest zaterdagavond iets na negen uur al opgeven en net voor middernacht verloor de overgebleven bolide een wiel.
  • Heinz Performance
De Rebellion R-One van Dominik Kraihamer, Andrea Bellichi en Fabio Leimer gaf al vroeg in de avond op met transmissieproblemen. De tweede wagen was net de vijfde plaats kwijtgespeeld aan de Porsche #14 toen Nick Heidfeld bij het buitenrijden van de stand een wiel verloor. De Duitser kon nog terug tot de pits geraken waar de rode LMP1-bolide onmiddellijk in de box geduwd werd.

3e6bc029aec21950a280f4a65e050d0dea61fcc4.jpg
Na 8 uren racen ligt de Toyota #7 nog steeds op kop en heeft nu 2 minuten voorsprong op de Audi #2. De Audi #3 met Marc Gene aan het stuur heeft de derde plaats overgenomen van de Porsche #20 die momenteel door Mark Webber bestuurd wordt. De tweede Porsche is na de problemen met de benzine toevoer vroeg in de race al terug opgeklommen naar de vijfde positie. In LMP2 zijn het nog steeds twee Ligier’s die de tabellen aanvoeren en in de GTE-Pro-divisie heeft de Aston martin Vantage #97 de kop overgenomen van de Corvette #74. De AF Corse Ferrari #51 maakt de top drie vol voor de beide Manthey Porsche’s.



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in 24 Heures du Mans op zondag 15 juni 2014 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting 24 Heures du Mans.
  • VR Racing

Copyright 2000-2020 Autosport.be - Contacteer ons